ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم، در 2 دقیقه زندانیان آمریکایی را در ایران آزاد می‌کردم

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا گفت اگر وی رییس جمهور بود، زندانیان این کشور در ایران را ظرف فقط 2 دقیقه آزاد می‌کرد.

به گزارش سرویس بین لملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه آمریکا، گفت «اگر من رییس جمهور آمریکا بودم، زندانیان آمریکایی در ایران را ظرف فقط دو دقیقه آزاد می‌کردم.» 

دونالد ترامپ در روز لینکلن در شهر بیرچ ران در ایالت میشیگان، در سخنرانی تبلیغات انتخاباتی خود گفت: ما به طرق مختلف در حال شکست خوردن هستیم. ما دیگر هیچ پیروزیی نداریم. لذا بیایید به یک مسئلهِ دیگر نظر افکنیم. بیاید به این توافق «بسیار بد» که ما در حال انجام آن با ایران هستیم، نگاهی بیندازیم. 

وی افزود: به عقیدهِ من، چاک شومر، سناتور دموکرات از ایالت نیویورک، ضمن هماهنگی با مقامات حزب دموکرات، با توافق هسته‌ای ایران اعلام مخالفت کرد، تا از زیر فشارهایی که در حوزه انتخابیه‌اش با آن مواجه بود، رها شود، زیرا به احتمال زیاد (به رغم مخالفت شومر)، این توافق در کنگره تأیید خواهد شد. 

ترامپ مدعی شد: "اگر به توافق ایران نگاه کنیم، به نظر من، این توافق، یکی از ناکارآمدترین چیزهایی است که من تا به‌حال دیده‌ام. این توافق منجر به اشاعه (سلاح‌های) هسته‌ای خواهد شد. کشورهایی که قبلاً به هیچ‌وجه به فکر مسائل هسته‌ای نبودند، هسته‌ای خواهند شد."

وی گفت: "یکی از مسائلِ بسیار بدی که من چند روز پیش شنیدم ولی باورم نشد، این بود که آن 150 میلیارد دلار و میلیاردها دلارِ دیگری که به ایران می‌رود، این در حالی است که ما باید، تحریم‌ها را دو برابر و سه برابر می‌کردیم و برای دستیابی به توافقی «حقیقی» مذاکره می‌کردیم."

وی گفت: هیچکس، از جمله خودِ من، این مسئله را درک نمی‌کند که چرا ما قبل از انجام این معامله با ایران، چهار زندانی خود را از آن کشور آزاد نکردیم. حقیقت این است که قبل از آغاز این مذاکراتِ طولانی، ما سه زندانی در ایران داشتیم، ولی در خلال این مذاکرات، یکی دیگر نیز به آن‌ها اضافه شد.

وی سپس خطاب به مقامات دولت آمریکا گفت: شما باید تحریم‌ها را برضد ایران افزایش می‌دادید.  آنان (مقامات آمریکایی) می‌گویند: سایر کشورهای این کار (افزایش تحریم‌ها) را انجام نخواهند داد. شما باید آنان را وادار به انجام آن کنید و این همان چیزی است که به آن «رهبری» می‌گویند. 

اکنون آنان (مقامات آمریکایی) می‌گویند که ما نمی‌خواستیم درباره (آزادی) زندانیان درخواست کنیم، زیرا به عقیدهِ ما، این مسئله مذاکرات را پیچیده‌تر می‌کرد. 

وی گفت: "شما می‌دانید که پارس‌ها( ایرانی‌ها) مذاکره‌کنندگانی عالی هستند. باور کنید، مسائل بدِ بسیاری زیادی در خلال این دو سال اتفاق افتاد و چیزهای بسیاری بدی در آنجا در حال کشف شدن است و همه‌ی این‌ها با مسائل هسته‌ای مرتبط است. ایرانیان استاد ضربه زدن (معطل کردنِ طرف مقابل) هستند. آنان نیز با همین روشِ ضربه زدنِ آرام، ما را هدایت می‌کنند (تا به اهداف خود برسند). 

وی در ادامه گفت: اما من به خودم درباره زندانیان می‌گویم که (اگر رئیس جمهور بودم) می‌توانستم، به معنای واقعی کلمه، در «دو دقیقه» آنان را آزاد کنم 

 وی ادامه داد: من با حالتی بسیار زیبا و مؤدبانه به آنان( ایرانی‌ها) می‌گفتم: "قبل از آن‌که مذاکرات را آغاز کنیم، زندانیان را آزاد کنید. اگر شما آنان را آزاد کنید، به توافق بهتری دست خواهید یافت. شما باید آنان را همین الان آزاد کنید و اگر نکنید، ما با شما مذاکره نخواهیم کرد، زیرا این (نگه داشتن زندانیان آمریکایی در ایران) نشانه‌ی سوء‌نیت شما است."

ترامپ گفت: البته من عاشقِ ایده‌ی «توافق» هستم، زیرا مسئله «هسته‌ای» دنیایی کاملاً متفاوت است که مشکلات بسیار بزرگی دربر دارد. این بزرگترین مشکل است. بدترین چیزی که ما در دنیایی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم داریم، قدرت وحشتناک سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌ها (ی غیر هسته‌ای) است. از اینرو، من کاملا با آن (انجام توافق هسته‌ای) موافقم، اما بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد، «توافق بد» است، زیرا آن، به مراتب بدتر از دست نیافتن به توافق است در نتیجه، من (اگر رئیس جمهور بودم) زندانیان را باز می‌گرداندم و توافقی «عالی» انجام می‌دادم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
شتر درخواب بیند پنبه دانه که گه لپ لپ خورد گه دانه دانه،بشین سرجات بابا،گنده ترازدهنت حرف میزنی،تو نمیدونی ما بلدیم چطوری یاغی هارو ادب کنیم،دوست داری امتحان کنی
Germany
sajad
۱۴:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
بهش بگین به هر موقع رئیس جمهور شد اگه تونست بیاد با ما مذاکره کنه ولی اونو موقع ما هستیم که براش ناز میکنیم و این کار را بیش از 12 سال طول میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
برو بابزرگترت بیا آخه ریختت به این حرفانمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من و شما اتفاق نظر داریم چون اگه من هم رئیس جمهور بودم جاسوسها را در دو دقیقه اعدام میکردم. ولی افسوس نه شما رئیس جمهورید و نه من رئیس جمهورم .
آخرین اخبار