کشته شدن هشت غیرنظامی براثر حمله هواپیماهای آمریکایی به اهداف افراطیون در سوریه

براثر حمله هواپیماهای آمریکایی به یک انبار سلاح یک گروه شورشی در سوریه، هشت غیرنظامی ازجمله پنج کودک کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌دیده بان حقوق بشر سوریه چهارشنبه اعلام کرد: در حمله شبانه ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به یک انبار سلاح یک گروه شورشی وابسته به القاعده‌، ‌هشت غیر نظامی از جمله پنج کودک کشته شدند.
رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد این حمله که همچنین موجب کشته شدن هشت تن از اعضای گروه جیش السنه شد در منطقه اطمه در استان ادلب در شمال غربی سوریه به وقوع پیوست .
براساس این گزارش، در این منطقه اردوگاه بزرگی از آوارگان سوری است اما این اردوگاه در این حمله آسیبی ندید. عبدالرحمان به خبرگزاری فرانسه گفت: " در مجموع 18 نفر کشته شدند که در میان آنان هشت غیر نظامی از جمله پنج کودک و دو زن بودند."
وی افزود: " در این حمله انبار سلاح جیش السنه هدف قرار گرفت اما این انبار همچنین برای ساخت راکت و گلوله خمپاره مورد استفاده قرار می گرفت. انفجارهای زیادی پس از این حمله به وقوع پیوست."
مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد: شمار زیادی از غیرنظامیان در نزدیکی این ساختمان زندگی می کردند.

جیش السنه جزو جیش الفتح است، جیش الفتح ائتلافی از گروه های شورشی متحد جبهه النصره، شاخه سوری القاعده ‌است که در ماه های اخیر ارتش سوریه را از بخش اصلی استان ادلب، ‌هم مرز با ترکیه، بیرون رانده است.
به گفته ابراهیم ادلبی، یکی از فعالان در محل، انفجار شدید موجب کشته شدن کسانی شد که در داخل این انبار مهمات بودند اما همچنین شماری از ساکنان را به کام مرگ کشاند.
ادلبی گفت: " ما از اینکه مطلع شدیم شماری از غیر نظامیان ساکن در نزدیکی این محل کشته شدند بسیار متعجب شدیم.
وی تصریح کرد: به گفته ساکنان شش غیر نظامی کشته شدند.
به گفته این منبع، خشم ساکنان اکنون علیه ترکیه است که تازگی به هواپیماهای آمریکایی برای استفاده از یکی از پایگاه های این کشور برای حمله به گروه تروریستی داعش مجوز داده است .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار