پوشش بیمه‌ای اعمال جراحی مرتبط با زانو ناقص است

در حال حاضر پوشش بیمه‌ای اعمال جراحی مرتبط با زانو در کشورمان ناقص است.

سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مفاصل پائین بدن به ویژه مفصل زانو، بسیار بیشتر در معرض آسیب و تخریب قرار دارند،‌ به همین دلیل انجام اعمال جراحی در این مفاصل بیشتر صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: در مواقعی که درد بسیار شدید و پیشرفته است و سطوح مفصل بسیار ناصاف شده است، زانو مورد عمل جراحی قرار می گیرد و کشکک بیمار با سطوح فلزی صیقلی، تعویض می‌شود. 

نورایی با بیان اینکه اعمال جراحی مرتبط با زانو هزینه‌های بالایی دارد، تاکید کرد: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای اعمال جراحی مرتبط با زانو در کشورمان ناقص است و شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای باید با حمایت و پوشش مناسب اینگونه اعمال جراحی، به بر طرف شدن مشکلات و معضلات موجود کنند. 

وی گفت: البته هزینه مرتبط با اعمال جراحی زانو در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها پائین تر است، ولی با این حال برای افراد بیمار این هزینه‌ها همچنان گران و سنگین است. 

نورایی با اشاره به اینکه بهترین راه برای در امان ماندن از هزینه‌های مرتبط با اعمال جراحی مرتبط با زانو پیشگیری از بروز بیماری‌ها و آسیب‌های زانو به ویژه آرتروز است، یادآور شد: آرتروز معمولا در افراد بالای 60 سال مشاهده می‌شود ولی متاسفانه در سالهای اخیر میزان ابتلا به این بیماری در سنین قبل از 60 سال به شدت افزایش یافته است. 

وی افزود: الگوهای نامناسب زندگی به ویژه تغذیه نامناسب، انجام فعالیت‌های بدنی شدید و در مقابل نداشتن فعالیت و تحرک بدنی، ورزش نکردن، بلند کردن اجسام سنگین، برخی از بیماری‌ها و الگوهای نامناسب نشستن، ایستادن و راه رفتن از دلایل مهم مرتبط با آرتروز و کاهش سن ابتلا به این بیماری است.
 
نورایی خاطر نشان کرد: اضافه وزن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها به خصوص اگر مداوم باشد نیز از دلایل مهم دیگر در خصوص آرتروز و آسیب مفصل زانو است که در جوانان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.