22 کشته در انفجاری در مرکز بانکوک/ کشف هویت مظنون حادثه

شمار کشته شدگان انفجار پایتخت تایلند به 22 نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرمانده ارتش تایلند امروز اعلام کرد انفجار بمب شب گذشته در مرکز بانکوک، پایتخت تایلند با استراتژی شورشیان جدایی طلب جنوب این کشور همخوانی ندارد. بر اثر انفجاری که شب گذشته در مرکز بانکوک، پایتخت تایلند و نزدیک یکی از معابد این شهر رخ داد، 22 نفر کشته شدند. 8 نفر از آنها خارجی بودند.

مسئولان دولت تایلند هنوز هیچ گروهی را مسئول این انفجار که معبد ایروان را هدف قرار داده بود، معرفی نکردند. فرمانده ارتش پادشاهی تایلند در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: این انفجار شبیه حوادث جنوب تایلند نیست. بمب استفاده شده نیز به آنچه در جنوب بکار گرفته می شود  شباهت ندارد.

سخنگوی پلیس تایلند اعلام کرد شمار کشته شدگان به 22 نفر افزایش یافته و 123 نفر زخمی شدند. رئیس پلیس تایلند در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: این انفجار در تایلند بی سابقه بوده است. خبرگزاری شین‌هوآ نیز اعلام کرد 3 نفر از کشته شدگان چینی بودند. مسئولان تایلند اعلام کردند 2 نفر از ساکنان هنگ کنگ و 2 مالزیایی و یک فیلیپینی نیز در این انفجار کشته شدند.
معبد ایروان که در محلی پر تردد در مرکز بانکوک و نزدیک مراکز تجاری اواقع شده است، مکانی توریستی به شمار می رود. وزیر دفاع تایلند در گفتگو با رویترز اعلام کرد: عاملان این انفجار به دنبال تخریب اقتصاد و گردشگری کشور بودند؛ چرا که این حادثه در مرکز منطقه ای توریستی رخ داده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد هنوز زود است اعلام شود این انفجار، اقدامی تروریستی است. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مقامات تایلند هنوز از آمریکا درخواست کمک نکرده اند.

همچنین خبرگزاری فرانسه  اعلام کرد ارتش تایلند هویت مظنون انفجار بانکوک را شناسایی کرد. فرمانده شورای نظامی تایلند امروز اعلام کرد پلیس به دنبال فرد مظنونی است که دوربین های نزدیک به محل حادثه از وی گرفته اند.

وی گفت: ما به دنبال فردی از یکی از گروه های مخالف شورای نظامی هستیم که از ساکنان شمال شرق کشور می باشد. فرمانده شورای نظامی تایلند فرد مظنون را از ساکنان شمال شرق کشور که پایگاه جنبش پیرهن قرمزها است معرفی کرد. جنبش پیرهن قرمزها حامی دولت سابق تایلند است. دولت سابق تایلند در پی کودتای این کشور از قدرت کنار گذاشته شد.

انتهای پیام/ 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار