توصیه‌های رئیس سازمان پزشکی سازمان حج و زیارت به زائران تمتع ۹۴

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: کسانی که قرص مصرف می‌کنند نسخه پزشک به همراه مهر تأیید و طول درمان و نام قرص را به همراه داشته باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرعشی، رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت شب گذشته با حضور در برنامه «امشب» به برخی از مسائل پزشکی مرتبط با تمتع اشاره داشت و گفت: حدود ۴ میلیون زائر از کشورهای مختلف با بیماریهای مختلف در کنگره بزرگ حج شرکت می کنند که فضا در مکه و مدینه محدود است و تماس های افراد با یکدیگر نزدیک و احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: ما به زائران رعایت بهداشت فردی و جمعی در فضای عمومی مکه و مدینه، شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از سجاده شخصی را انجام دهند که این به سلامت زائران کمک خواهد کرد.

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج وزیارت در ادامه افزود: تیم پزشکی و کادربیمارستانی در شهرهای مکه و مدینه حضور دارند و همچنین همراه کاروانها پزشک‌هایی در هتل‌ها هستند که زائرانی که بیماری خاص دارند را تحت نظرقرار می دهند.

وی درخصوص امکانات پزشکی و پزشکان متخصص در طول این سفر در کشور عربستان گفت: در این سفر پزشکان متخصص ایرانی از قبیل متخصص قلب، زنان و زایمان، اعصاب و روان، ریه، رادیولوژی، سونوگرافی و... زائران را همراهی می کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت افزود: بیمارستانی در عربستان تجهیز کرده‌ایم که مناسب ترین سرویس درمانی را دارد و درمجموع باید گفت که زائران ایرانی دربین تمامی زائران کشورهای مختلف بهترین و مجهزترین کادر درمانی را در طول این سفر دارند.

مرعشی تصریح کرد: اولویت اول کادر پزشکی و بهداشتی مرکز پزشکی خدمت به زائران است و درمواقعی که پزشکان وقت آزاد داشته باشند به زیارت می روند اما گاهی اوقات حجم کار آنقدر سنگین است که ممکن است این افراد ۴۸ ساعت نتوانند به زیارت بروند.

وی در پاسخ به اینکه آیا زائران می توانند داروبه همراه خود ببرند گفت:امسال مقررات کشور عربستان تغییرکرده و دستورالعمل جدید داده اند که تمام زائرانی که دارو استفاده می کنند باید نسخه تایید شده پزشک به همراه داشته باشند بنابراین توصیه اکید داریم که این قانون از سوی زائران رعایت شود که در فرودگاه مدینه و جده دچار مشکل نشوند.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت اظهارداشت: زائران برای جلوگیری از گرمازدگی به توصیه های پزشک کاروان توجه کافی داشته باشند و تا شروع اعمال حج سعی کنند که سلامتی خود راحفظ کرده و کسانی که بیماری خاص دارند با تایید پزشک خود داروهای خود را به همراه داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار