نصب برچسب اصالت داروهای داخلی تا پایان سال

شرکت های دارویی تولید کننده داخلی تا پایان سال جاری فرصت دارند تا برچسب اصالت دارو را روی محصولات خود نصب کنند.

بهروز جنت مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با اجرایی شدن طرح برچسب اصالت دارو بیان کرد: برچسب اصالت دارو بر محصولات سلامت محور در مورد داروهای وارداتی به طور کامل به اجرا در آمده است. در خصوص محصولات داخلی نیز با شرکت های تولید کننده رایزنی شده تا درخط تولید خود قسمتی را برای نصب برچسب اصالت دارو را در نظر بگیرند.

وی همچنین عنوان کرد:طی سال های اخیر سازمان غذا و دارو از طریق نظام رسمی ردیابی در حال پیگیری محصولات غیر مجاز است .مدتی است که نصب برچسب کنترل اصالت دارو بر روی محصولات سلامت محور شروع شده است. این برچسب روی تمام کالاها نصب میشود و سپس در شبکه توزیع مورد ردیابی قرار میگیرد.

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان غذا و دارو ادامه داد: وقتی محصولات به مراکز عرضه و در نهایت به دست مصرف کننده میرسند باید دارای بارکدی 16رقمی که سلامت کالای مورد نظر را تضمین می کند، باشند.

وی اضافه کرد:کمیته کنترل برچسب اصالت دارو که سیاستگذاری های این طرح را پیگیری می کند اعلام کرده تا اوایل سال آینده باید کالاهای داخلی نیز این برچسب را داشته باشند. 

جنت خاطر نشان کرد: در کنار این برچسب یک بارکد ۱۶ رقمی با لایه‌ای پوشانده شده و تا زمانی که مصرف کننده کالا را خریداری نکند این برچسب پاک نمی‌شود، براین اساس خریدار می تواند با وارد کردن این شماره و تطبیق آن با بارکد دو بعدی در سامانه شبکه ملی غذا و دارو از اصالت جنس خریداری شده مطمئن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار