تركان خبر داد:

ابطال 154 قرداد سوری در كيش/ تحقيق و تفحص از سازمان مهندسی مطرح نيست

دبیرشورای عالی مناطق آزاد گفت: تا كنون 154 قرارداد اعطای اراضی در دولت گذشته كه هيچ اقدامی در آن صورت نگرفته در دولت يازدهم باطل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان،علی‌اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی در جزیره کیش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص موضوع سازمان نظام مهندسی در مجلس گفت: چیزی که در مجلس مطرح شده تحقیق و تفحص از سازمان مهندسی نیست زيرا سازمان نظام مهندسی یک نهاد عمومی و خصوصی است و مجلس تنها می‌تواند از دستگاه‌های دولتی تحقیق و تفحص کند، همچنين اين مورد قابل تاكيد است كه مجلس مافوق سازمان نظام مهندسی نیست.

وي در ادامه به نا امنی‌های كشور تركيه و اثرات آن بر روی صنعت گردشگری منطقه اشاره و بيان داشت: اگر بسترهای مورد نياز در اين منطقه ايجاد شود، اين اتفاق فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در منطقه آزاد كيش خواهد بود.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد درباره وضعیت گردشگری جزیره کیش نیز گفت: آمار و ارقام گردشگری داخلی جزیره قابل قبول است اما هنوز برای رونق و جذب گردشگر خارجی پنجره‌ای گشوده نشده است. 

وی افزود: معتقدم در فضای جدید و با بهبود فضای بین المللی باید صنعت گردشگری در اولويت‌های نخست قرار گيرد.

تركان در زمينه مشكلات منطقه آزاد كيش گفت: مشكل موجود در اين منطقه قيمت‌ها نيست بلكه موضوع كيفيت مطرح است، از نظر ما قيمت‌ها در اين منطقه مناسب است اما ما بايد به دنبال افزايش كيفيت و خدمت رسانی به گردشگران باشيم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی گردشگری حلال ابتکار جزیره کیش است، گفت: ‌امیدواریم گردشگری حلال فراگیر شود و خانواده‌های ایرانی نیز به دنبال گردشگری حلال هستند. 

دبیرشورای عالی مناطق آزاد در خصوص اراضي تصرف شده در دولت گذشته گفت: ‌طبق گزارش‌های صورت گرفته، تاکنون ۱۵۴ قرارداد اعطای اراضی برای اجرای پروژه‌های عمرانی که هیچ اقدامی در این اراضی انجام نشده، در دولت یازدهم باطل شده است.
 
وی ادامه داد: ‌این قرارداد‌ها مربوط به واگذاری زمین بودند که جنبه واقعی نداشتند كه طی دو سال گذشته تمام این موارد لغو شدند.

تركان افزود: ابطال اين قراردادها در راستای حمايت از سرمایه گذارانی است که به قصد سرمایه‌گذاری واقعی به مناطق آزاد ورود پيدا می‌كنند.
 
وی در خصوص راه اندازی و توسعه شهرک‌های فناوری و دانش بنیان گفت: در مناطق آزاد با توجه به رونق بيشتر كسب و كار و بهبود شرايط اقتصادی، فرصت‌ مناسبی برای راه‌اندازی پروژه‌های دانش بنیان وجود دارد. 

تركان اذعان داشت: تلاش ما برای افزايش سرعت اينترنت و پهنای باند در اين منطقه نزديك به استانداردهای روز دنيا است كه همكاری وزارت ارتباطات را در اين خصوص می‌طلبد.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد هچنین درباره میدان گازی کیش و اقدامات انجام شده برای استفاده از فراوری‌های آن اظهار کرد: انجام عملیات اجرایی درباره میدان گازی کیش دست ما نیست و وزارت نفت اجرا کننده این پروژه‌ها است. میدان گازی کیش دارای سه فاز است که یک فاز آن در جزیره کیش واقع شده است.
 
ترکان افزود: در حال حاضر در محوطه فاز یک چاه‌هایی حفر شده و ایجاد خط جمع‌آوری و انتقال گاز به بندر آفتاب مطرح است. 

وی درباره پالایشگاه بندر آفتاب نیز گفت: گازهای جمع‌آوری شده از طریق این خط وارد پالایشگاه بندر آفتاب و در آنجا لخته‌گیری و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
 
ترکان با اشاره به فازهای دو و سه میدان گازی کیش گفت: فاز دو و سه که سکوهای دریایی آن در مجاورت جزیره کیش واقع شده و حفاری‌های آن در عمق دریا انجام می‌شود تا گاز استخراج شده، توسط خط جمع‌آوری و به بندر آفتاب منتقل شود.  
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
امکانات رفاهی نظام مهندسی بسیار ضعیف است,.. علیرغم افزایش مهندسان جدیدالورود ولی سهمیه سالانه اعضا هنوز ثابت مانده,,, در حالیکه سهمیه اعضا باید متناسب با حجم ورودی اعضا کاهش یابد...
-
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
منظور از سوری آیا کشور سوریه است
آخرین اخبار