فتاح در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

فعالیت کمیته امداد در بخش املاک/ در فروش سوهانک جدی هستیم

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) گفت: کمیته امداد در حوزه‌های املاک، معدن و کشاورزی فعالیت اقتصادی دارد اما در بورس وارد نشده است.

فعالیت کمیته امداد در بخش املاک/ در فروش سوهانک جدی هستیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی (ره )، امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد کمیته امداد و رفع موازی کاری بین فعالیت‌های کمیته امداد و بهزیستی اظهارکرد: واقعیت این است که ما به بهزیستی خدمات یکسانی را ارائه می دهیم و راهکار اصلی این است که مجلس وارد کار شود و با قانون‌گذاری صحیح جلوی آن گرفته شود.
وی گفت: رئیس سازمان بهزیستی کشور در این خصوص جلسات متعددی داشتیم و امروز در مورد افراد تحت پوشش با بهزیستی هیچگونه موازی‌کاری وجود ندارد و کار خوبی که صورت گرفته یکسان‌سازی میزان پرداختی کمیته امداد و بهزیستی است.

فتاح افزود: شیوه کار نیز یکسان‌سازی و بر مبنای مددکار محوری قرار گرفته است که براساس آن هر خانواده کمیته امداد و بهزیستی دارای یک مددکار شده است.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره )گفت: مجلس در ماه گذشته طرح یک فوریتی تفکیک فعالیت‌های کمیته امداد و بهزیستی تصویب کرد یعنی 6 ماه فرصت وجود دارد تا قانون تصویب نهایی شود که این به تصمیم نمایندگان ملت بستگی دارد.

وی اضافه کرد: کمیته امداد به مانند یک درمانگاه موقت عمل می کند و واقعیت اینکه دولت باید برای مدیریت فقر در جامعه برنامه جدی داشته باشد و این برنامه باید سیستمی و قانون مند و با چتر حمایتی تامین اجتماعی باشد. در همه دنیا دولت ها دارای چتر حمایتی فراگیر هستند که تمام مردم جامعه را شامل می شوند اما این چتر در کشور ما فراگیر نیست و تعداد زیادی از افراد زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

 رئیس کمیته امداد خمینی(ره) در خصوص خودکفایی مددجویان گفت: افراد تحت پوشش به روش های مختلفی از حمایت کمیته امداد خارج می شود. یکی خودکفایی مددجویان تحت حمایت است و همچنین پسران تا رسیدن به سن 18 سال و دختران تا زمان ازدواج تحت حمایت کمیته امداد هستند.در سال گذشته تعداد هزار نفر از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

فتاح افزود: امسال با تمام مدیران بانک‌ها جلساتی داشتیم  و سعی داریم با تمام ظرفیت به کمیته امداد در جهت خودکفایی مددجویان اقدام کنیم.

وی در مورد فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد گفت: امداد دارای فعالیت اقتصادی در حوزه املاک است . تعدادی از این املاک توسط خیرین به کمیته امداد وقف شده است و تعدادی دیگر توسط امام خمینی به کمیته اهدا شده  و بخشی دیگر نیز توسط کمیته خریداری شده است.
امداد همچنین در حوزه کشاورزی، معدن و ساختمان‌سازی فعالیت دارد و به غیر از این حوزه در فعالیت‌های دیگر اقتصادی مانند بورس وارد نشده است.

فتاح ادامه داد: امداد در سال گذشته از تمام فعالیت‌های اقتصادی خودش 85 میلیارد تومان درآمد داشته و امسال این رقم را به 185 میلیارد تومان رسانده است.

رئیس کمیته امداد خمینی استان تهران بیان کرد: دولت یارانه را به تمام افراد جامعه پرداخت می کند و طبق قانون به هر خانواده مددجو باید یک سوم پایه حقوق دولتی مستمری پرداخت شود و همچنین هر کودک یتیم در طرح اکرام ایتام دارای 3 حامی است که متوسط دریافتی هر کدام 120 هزار تومان می‌باشد.

وی گفت: 330 هزار دانش‌آموز و 100 هزار طلبه و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که عمده هزینه تحصیل انها توسط امداد تعیین می‌شود.در بخش مسکن به مددجویان حداقل 6 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 15 میلیون تومان بصورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

فتاح افزود: اما نکته مهم این است که میزان دریافت یارانه در بین اقشار مختلف جامعه نباید به یک میزان باشد و دولت در این خصوص باید برنامه جدی داشته باشد.

وی گفت: تصمیم ما برای انتقاد ساختمان سوهانک جدی است ، در این خصوص حمایت های مردمی زیادی را دیده‌ایم و تعدادی هم منتقد داشتیم. اما این اقدام به احترام افکار عمومی انجام می شود. هدف به قیمت فروختن ساختمان است تا انتقادی به ما وارد نباشد و درآمد عایدی از فروش آن بلوکه می‌شود و برای محرومین مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس کمیته امداد خمینی استان تهران تصریح کرد: علاوه بر مستمری پرداختی به خانواده‌ها میزان 60 هزار تومان در طرح کمک به کودکان زیر 6 سال پرداخت می شود که این طرح به منظور رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال و 85 هزار نفر را در بر می‌گیرد.

فتاح گفت: جامعه تحت پوشش دارای شرایط سکونت خوبی نیستند و در مناطق روستایی و دور افتاده زندگی می‌کنند اما از دل این خانواده ها افراد نخبه و برجسته‌ای به جامعه وارد شده است و باید برای آنها برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شود که اعزام آنها به مشهد مقدس و عتبات عالیات از جمله اقدامات فرهنگی است.

وی ادامه داد: متاسفانه جامعه افراد سالخورده را بعنوان فرد از کار افتاده در نظر می‌گیرد که این تفکر نادرستی است و کمتر به این افراد رسیدگی شده است و به منظور اکرام آنها برنامه هایی مانند اعزام به مشهد مقدس را در نظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیته امداد خمینی استان تهران افزود: در طرح تحول سلامت مراجعه به امداد کاهش یافته اما کاملا مشکل را برطرف نکرده است، زیرا این افراد حتی قادر به پرداخت 10 درصد تعرفه در نظر گرفته شده در این طرح نیستند و باید در این طرح نگاه ویژه ای به مددجویان امداد داشته باشیم. متاسفانه طرح تحول سلامت بیمارستان‌های کمیته امداد را تحت پوشش قرار نداده و به همین دلیل امداد میزان زیادی به دولت بدهکار شده است.

فتاح اضافه کرد: مددجویان آسیب‌پذیر ترین قشر جامعه هستند و گرانی ها برای آنها بسیار سنگین است. هر چه میزان تورم توسط دولت کنترل شود به نفع این افراد است و تورم 14 درصد اعلام شده توسط دولت که اگر به صورت واقعی محاسبه شده باشد برای مددجویان ما زیاد است.

وی در پایان گفت: روز یکشنبه دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم که به عنایت ایشان تبدیل به یک جلسه تخصصی شد و حضرت آقا در مورد رسیدگی به فقرا تاکید زیادی کردند که انشاالله بتوانیم به بیانات ایشان توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
درآمدهاوهزینه ها ازخزانه راهگشااست
آخرین اخبار