300 میلیارد تومان هزینه درمان و سلامت مددجویان کمیته امداد

مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: هزینه درمان و سلامت مدد جویان کمیته امداد در سال 93 بالغ بر 300 میلیارد تومان بوده است.

300 میلیارد تومان هزینه درمان و سلامت مددجویان کمیته امدادبه گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در نشست خبری امروز دوشنبه به مناسبت روز پزشک به ارائه آمار خدمات درمانی و بهداشتی کمیته امداد پرداخت و اظهار کرد: هزینه درمان مدد جویان در سال 93 بالغ بر 300 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ حدود 240 میلیارد آن را دولت پرداخت کرده است و کمیته امداد در بخش سلامت در سه قالب مجزا شامل فعالیت‌های بهداشتی، بیمه‌های درمانی و بیمه‌های مکمل به مدد جویان خدمات ارائه می‌دهد.

وی  گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف کمیته امداد را اکثرا افراد مسن و نیازمند جامعه در بر می‌گیرد در نتیجه نیازهای بهداشتی در اولویت اول قرار دارد و حتی این نیازها در استانهای مختلف متفاوت است.

مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: فعالیت‌ها در بخش بهداشت شامل آموزش سلامت، پیشگیری، اهدای اقلام بهداشتی، ارائه خدمات بهداشتی به خوابگاه‌ها  و اردوگاهها، رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال، بهداشت دهان و دندان کودکان، ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار و احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی است.

رحیمی گفت: در بخش آموزش بهداشت در سال 93، 230 نفر از کلاس‌های آموزش مهارت زندگی  کمیته امداد استفاده کردند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از ابتلاء مدد جویان به بیماری‌های واگیردار در مناطق روستایی و حاشیه‌ شهرها حدود 7 هزار سرویس بهداشتی احداث و بهسازی شده‌ است.

مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد بیان داشت: برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال که شامل 8 هزار نفر می‌شوند که به کمک وزارت بهداشت و درمان شناسایی و  معرفی می‌شوند ماهیانه 70 هزار تومان بن خرید مواد غذایی به مدت یک سال در اختیار خانواده‌ آنها قرار می‌گیرد و این کودکان از نظر سلامت هر سه ماه یکبار توسط پزشکان معاینه می‌شوند.

رحیمی گفت: در بخش توزیع سبد غذایی به افراد مبتلا به سل که تمرکز  این افراد بیشتر در غرب کشور است کمیته امداد به 2 هزار و 670 هزار نفر سالیانه مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص داده زیرا این بیماران به دلیل بیماری سل و مصرف داروها دچار سوء تغذیه می‌شوند.

وی گفت: در بخش سلامت کمیته امداد از 500 هزار نفر از مجریان خود کفایی تحت پوشش امداد معاینات دوره‌ای سالیانه انجام می‌دهد.


مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: کمیته امداد خدمات بهداشت دهان و دندان به 7 هزار کودک زیر 12 سال به مدت یک سال ارائه می‌دهد که بودجه در نظر گرفته برای آن حدود شش و نیم میلیارد ریال است.


رحیمی افزود: از تمام یک میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانواده که تحت پوشش کمیته امداد هستند سالیانه معاینات غربالگری بیماری‌ها شامل سرطان سینه و دیگر بیماری‌های غیر واگیر انجام می‌شود.

وی گفت: بیمه خدمات درمانی پایه کمیته امداد به همراه سه بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح در کشور به ارائه خدمات درمانی به مردم می‌پردازند.

رحیمی مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمار از سال 76 در کمیته امداد در حال انجام است که از مشکلات آن می‌توان به جامعه هدف پر ریسک و سالمند و افزایش هزینه‌های درمان اشاره کرد.

رحیمی گفت: اگر بیماران تحت پوشش کمیته امداد از  مسیر پزشک خانواده و نظام ارجاع سلامت برای درمان خود اقدام کنند صد در صد هزینه‌ها رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: حدود 130 پزشک در طرح پزشک خانواده با کمیته امداد در حال همکاری هستند و تعداد 622 بیمارستان، 2150 داروخانه و 2780 فرد متخصص با این نهاد حمایتی طرف قرار داد هستند که کمیته امداد نظارت مستمر بر فعالیت‌ آنها دارد.

رحیمی گفت: در طرح پزشک خانواده به هر پزشک حدود 800 تا هزار بیمار مراجعه می‌کنند که این تعداد با استاندارد جهانی که برای هر پزشک هزار بیمار است مطابقت دارد.

مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: بیمه مکمل کمیته امداد به منظور کاهش هزینه‌های بیماران در نظر گرفته شده که تمام هزینه‌های درمانی خارج از بیمه پایه را شامل می‌شود که این خدمات شامل خدمات جدید و فاقد تعرفه مانند لیزیک چشم و نگهداری سالمندان حتی خرید ویلچر برای آنان می‌شود.


وی گفت: به منظور تشویق خانواده‌ها برای نگهداری سالمندان در خانه علاوه بر تامین تمام هزینه‌های درمانی مبلغ 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: بیمارستان بازرگانیان تهران و بیمارستان علامه کرمی اهواز از جمله بیمارستانهای ملکی کمیته امداد هستند که با کمترین تعرفه درمانی به تمام افراد ارائه خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار