با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد؛

همایش "رایانش ابری" و تاثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشور

رایانش ابری تقریباً در تمامی حوزه‌های فناوری اطلاعات به ویژه راه‌اندازی، توسعه و رشد کسب‌ وکارهای اینترنتی تاثیر قابل توجهی داشته است.

فروغی //زنگ زدم کار شود///همایش رایانش ابری و تاثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش رایانش ابری و تاثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشور به منظور تعیین نقش توسعه کاربری رایانش ابری در تسهیل کسب و کارهای نوپا، تقویت نقش رایانش ابری در برنامه های توسعه ملی، بررسی چالش ها و راهکارهای پیش رو ذینفعان در زنجیره ارزش خدمات ابری کشور و ارزیابی و امکان سنجی ظرفیت های اکوسیستم پهن باند کشور با توسعه رایانش ابری امروز صبح با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش؛ رایانش ابری، تقریباً در تمامی حوزه‌های فناوری اطلاعات به ویژه راه‌اندازی، توسعه و رشد کسب‌ و کارهای اینترنتی تاثیر قابل توجهی داشته است. تکنولوژی محاسبات ابری به همراه تکنولوژی‌های اینترنت اشیاء، داد‌ه‌های عظیم و گوشی‌های هوشمند جزو تکنولوژی‌های سطح بالا محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه وی‍ژه کشورهای مختلف قرار گرفته است.
 
به منظور نهادینه‌سازی و همگام شدن با این تکنولوژی در داخل کشور لازم است اقداماتی نظیر فرهنگ‌سازی رایانش ابری در میان فعالان حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، جلب توجه نهادهای مسئول به نقش رایانش ابری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بررسی راهکارها و کاربردهای رایانش ابری در کسب‌وکارهای مختلف، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی صورت پذیرد. 
 
گفتنی است؛ این همایش با برگزاری نشست‌هایی پیرامون "چالش‌ها و راهکارهای مربوط به استقرار رایانش ابری" با حضور بازیگران زنجیره ارزش رایانش ابری آغاز شد و در ادامه راهکارهای ارائه شده در پنل‌‍‌های تخصصی (متشکل از نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی) به منظور بررسی‌ بیشتر و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات مقتضی مطرح شد. در بخش پایانی همایش نیز از نخستین خدمات رایانش ابری در کشور (IaaS) رونمایی شد.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار