غفوری‌فرد: مداحان نیز با کسب مجوز می‌توانند عضو خانه احزاب شوند

رئیس خانه احزاب گفت: هر حزبی می‌تواند در خانه احزاب حضور داشته باشد، اگر مداحان نیز از وزارت كشور پروانه فعالیت دریافت كنند در خانه احزاب پذیرفته می‌شوند.

غفوری‌فرد: مداحان نیز با کسب مجوز می‌توانند عضو خانه احزاب شوندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب در نشست خبری که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشار به موضوع احیای خانه احزاب گفت: هدف از احیا این نهاد عدم ارجاع اختلافات احزاب به رسانه‌ها و مراجع قانونی بود. 

وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای شورای مركزی طبق اساسنامه مشخص شدند و این خانه كار خود را آغاز كرد، تصریح کرد: طبق اساسنامه از هر جناح سیاسی هفت نفر در شورای مركزی حضور دارند و قرار شد در دوره دو ساله هر كدام از جناح‌ها ریاست این خانه را بر عهده داشته باشند كه طبق آرا، برای دو سال اول، اصولگرایان، دور دوم اعتدال گرایان و دور سوم اصلاح طلبان ریاست را عهده‎دار شوند.

رئیس خانه احزاب ضمن معرفی اعضای هیأت رئیسه تصریح کرد: قرار است اعضای كمیته انتخابات و اطلاع رسانی مشخص شوند و بر همین اساس اختلافات در درون خانه اخزاب حل شود.

غفوری‌فرد تاکید کرد: اولویت ما در بحث انتخابات احیای كمیته ناظر بر انتخابات است.

رئیس خانه احزاب وجود احزاب را نمود دموكراسی در كشور دانست و بیان داشت: دیدار با چهره‎های مختلف از برنامه‌های شورای مركزی خانه احزاب است.

وی با تصریح اینکه با شهردار در خصوص محل خانه احزاب صحبت شده است، گفت: ما در دوره قبل با مجلس و دولت در خصوص اعتبارات صحبت كردیم كه كمك‌هایی صورت گرفت و این نشان می‌دهد كه احزاب از اهرم‌های اصلی در كشور است و دولت بدون اینكه نظرات خود را اعمال كند با حفظ استقلال احزاب این مورد را دنبال كند.

غفوری‌فرد درباره ساختمان خانه احزاب نیز بیان داشت: پیش از این وزیر معتقد بود خانه احزاب آماده است، اما اینگونه نبود و خانه پیشنهادی شهردار تهران را مناسب ندیدند و ما امیدواریم ساختمان جدید ظرفیت و گنجایش همه كمیته‎های خانه احزاب را داشته باشد.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه در دوره قبل منشور وفاق ملی كه به امضای احزاب رسيده بود که قرار شد بازنگری شود، گفت: پیش از این در انتخابات ميزی با عنوان ميز ناظر بر امتخابات بود كه تأثيرات بسيار مثبتی در گروه‌های مختلف داشت كه يكی از برنامه‌های خانه احزاب احيای اين ميز است كه حتما در انتخابات مجلس دهم ميز احزاب را خواهيم داشت و تلاش مي‌كنيم دفاتری در استان‎ها داشته باشند كه يكی از كارهای آن نظارت بر استان‌هاست.

وی در خصوص انتخابات و فضای كشور گفت: خوشبختانه شاهد آرامش در فضای كشور بودیم، باید نظارت و دقت بیشتری باشد، كمیته انتخابات برفرآیند انتخابات نظارت عمومی خواهد داشت و تلاش می‌كنیم گسترش دموكراسی با گسترش احزاب رابطه عمیق‎تری پیدا كند، چرا که احزاب به افزایش حضور مردم در انتخابات کمک خواهد کرد.

غفوری فرد ادامه داد: هر حزبی بتواند از وزارت كشور پروانه  فعالیت دریافت كند خواهد توانست در خانه احزاب نیز حضور داشته باشد، اگر مداحان نیز به عنوان فعالیت سیاسی از وزارت كشور پروانه فعالیت دریافت كنند، حتما در خانه احزاب پذیرفته خواهند شد.

رئیس خانه احزاب با بیان اینكه خانه احزاب كار حزبی نمی‌كند گفت: خانه احزاب تشكلی صنفی است و هدفش كمك به تحزب است، علت مشكلات قبلی خانه احزاب خارج شدن از جنبه ارتقا تحزب و كمك به یك حزب خاص بود. لذا اگر مسئولیت‌ها فقط به افرادی خاص از حزبی خاص داده شود، این مرگ خانه احزاب است، در نتیجه مسولیت‎ها باید تقسیم شود.

وی ادامه داد: قانون احزاب در مجلس در دست تدوین است كه شرایط جدید در آن نگاشته شده است، در دوره‎های گذشته كمك‌های مالی ناچیزی از سوی دولت پرداخت شدباید امكانات احزاب كوچك نیز ادغام شود تا مشكلات آنها حل شود.

در ادامه این نشست حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب با بیان اینكه سمت نایب رئیس اولی را داوطلبانه به آقای كمالی دادم گفت: این جابجایی به هبچ عنوان به اجبار صورت نگرفته و هدف انسجام خانه احزاب بوده است.

غفوری فرد ادامه داد: اولویت همه احزابی که در خانه احزاب حضور دارند این است كه انتخابات با مشاركت بالایی انجام شود، ما از رقابت سالم استقبال میكنیم و تلاش داریم از همه سلایق سیاسی حضور داشته باشند و تلاش میكنیم اصولگرایان با ظرفیت بیشتری در انتخابات حضور یابند.

وی افزود: امیدواریم با حضور همه سلایق، رقبای قدرتمند در عرصه انتخابات فعال شوند.

حشمتیان اظهارداشت: قرار است تا دوشنبه آینده آیین نامه خانه احزاب توسط اعضای مشخص شده تدوین شود و در ادامه آن سخنگو مشخص خواهد شد.

غفوری فرد نیز ادامه داد: در دوره قبل منشور وفاق ملی که به امضای همه احزاب رسیده بود قرار شد مورد بازنگری قرارگیرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار