گفتگوی رادیو فرهنگ با ناشر «بازآفرینی جنبه‌های نمایشی تاریخ بیهقی»

برنامه چاپ اول رادیو فرهنگ دوشنبه 16 شهریور میزبان اعظم کیان افراز مدیر انتشارات افراز خواهد بود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، اعظم کیان افراز مدیر انتشارات افراز درباره کتاب «بازآفرینی جنبه‌های نمایشی تاریخ بیهقی» نوشته علی سهرابی گفتگو می‌کند.

 در بخش اهل قلم این برنامه بهاره برهانی (کارشناس برنامه ) با نازیلا نوبهاری شاعر مجموعه شعر رویای پیچک ها گفتگویی درباره این کتاب و اشعارش خواهد داشت.

*زندگی خالق قصه های مجید از زبان خودش
 
برنامه نشان کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که روزهای شنبه ، دوشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 9:30 پخش می‌شود.

هوشنگ مرادی کرمانی متولد شانزدهم شهریورماه سال 1323 در روستای سیوچ از توابع بخش شهداد کرمان است. به همین بهانه رادیو فرهنگ در این روز میزبان این نویسنده بزرگ کودک و نوجوان خواهد بود تا از زبان خودش شنوندگان را با زندگی و فعالیت‌هایش آشنا کند.

وی دوره‌ی دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک را در تهران گذرانده و در همین مدت در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی نیز لیسانس گرفته است. او فعالیت‌های هنری خود را با رادیو کرمان آغاز کرد و بعد این فعالیت را در تهران ادامه داد. نویسندگی را از سال 1347 با مجله‌ی خوشه آغاز کرد. سپس «قصه‌های مجید» را برای برنامه‌ی «خانواده»ی رادیو ایران نوشت، که همین قصه‌ها، جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ی سال 1364 را نصیب او کردند.
 
تهیه‌کننده و سردبیر این برنامه سمیه احمدلو خواهد بود که از رادیو فرهنگ روی موج اف امک و ای ام ردیف 558 پخش می‌شود.

*«کتابک» برای جبار باغچه‌بان پخش می‌شود

 برنامه کتابک برنامه جدیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که به کتاب کودک و نوجوان اختصاص داده شده است. این برنامه که سه شنبه‌ها ساعت 16 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود در بخش‌های مختلفی از معرفی کتاب برای کودکان و نوجوانان گرفته تا خوانش کتاب های این حوزه تقدیم شنوندگان می‌شود.

جبار باغچه‌بان، بنیانگذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز است. وی همچنین نخستین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران محسوب می‌شود به همین سبب برنامه کتابک در بخش «دوستان خوب کتابک» زندگی و فعالیت‌های وی  را شرح می‌دهد.

در بخش برایم کتاب بخوان بخشی از داستان «اسکار و بانوی گلی پوش» نوشته ریک امانوئل شمیت ترجمه سروش حبیبی خوانده می‌شود.

بخش « ازگذشته‌ها» به پخش بخشی از نمایش «خروس زری‌، پیرهن پری» اختصاص دارد.

در بخش « کارتون‌های ماندگار» صدای مجموعه کارتونی شکرستان برای شنوندگان پخش می‌شود.

 تهیه‌کننده برنامه کتابک مرتضی صداقتگو؛ کارشناس محتوایی عباس غفاری؛ کارشناسان برنامه آیه کیان پور و شیوا حمیدخانی و همچنین گوینده آن فاطمه حقیقت ناصری است.

*گفتگو با مترجم کمدی الهی دانته در رادیو فرهنگ

تازه‌ترین ترجمه از کمدی الهی دانته آلگیری خردادماه سال جاری در شهر کتاب مرکزی با حضور کاوه میرعباسی مترجم این اثر معرفی شد‌، به همین سبب برنامه چاپ اول میزبان کاوه میرعباسی خواهد بود تا درباره انتشار کتاب کمدی الهی دانته و ویژگی‌هایش گفتگو کند.

در بخش اهل قلم این برنامه عباس قدسی، مدیر انتشارات سپید باوران تازه‌های این انتشاراتی را معرفی می‌کند.

*روایت همسر استاد بنان از آثارش در رادیو فرهنگ
 
برنامه موسیقی نیستان فردا میزبان پریدخت اور همسر استاد بنان خواهد بود تا درباره آلبوم‌ها و آثار مکتوب این خواننده بزرگ ایرانی با وی گفتگو کند.

غلامحسین بنان، خواننده ایرانی است که از سال‌های ۱۳۲۱ تا دهه ۵۰ در زمینه موسیقی ملی ایران فعالیت داشت. او عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بوده‌است. از سال ۱۳۲۱ صدای غلامحسین بنان، همراه با همکاری عده‌ای از هنرمندان دیگر از رادیو تهران به گوش مردم ایران رسید و دیری نگذشت که نام بنان زبانزد همه شد.

بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود ۳۵۰ اهنگ را اجرا کرد و آنچه که امتیاز مسلم صدای او را پدید می‌اورد، زیر و بم‌ها و تحریرات صدای او است که مخصوص به خودش می‌باشد.
 
برنامه نیستان کاری از گروه  ادب و هنر رادیو فرهنگ است که به بررسی موسیقی ایرانی اختصاص دارد. این برنامه هر روز ساعت 14:30به تهیه‌کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه‌کنندگی فاطمه حق وردی و اجرای فاطمه رکنی تقدیم دوستداران موسیقی می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار