بازخوانی داستان‌ها از زبان بازیگران

برنامه «شب قصه» به مناسبت هفته دفاع مقدس به بازخوانی کتاب «دختران اُ پی دی» خاطرات مینا کمایی از زنان رزمنده و امدادگر جبهه‌های جنوب کشور اختصاص دارد.

نیلوفر زندیان تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «شب قصه» گفت: «شب قصه» از خرداد 1394 دور جدید فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این مجموعه داستان‌های نویسندگان ایرانی و خارجی بازخوانی می‌شود. بخش‌هایی از داستان‌ها در یک شب یا یک هفته تنظیم و توسط هنرمندان سینما و تئاتر، نویسنده یا مترجم آثار یا یکی از گویندگان شاخص صدا و سیما بازخوانی می‌شود. این برنامه به مناسبت هفته دفاع‌مقدس کتاب «دختران ا پی دی» را تا 8 مهر، هر شب بازخوانی می‌کند. 

وی افزود: تا کنون داستان‌هایی باصدای هنرمندانی چون: محمد صالح اعلا، مسعود رایگان، کوروش سلیمانی، بهناز جعفری، الهام کردا، میکائیل شهرستانی، رضا فیاضی، مسعود فروتن، علیرضا شجاع نوری، سروش صحت و بهروز رضوی بازخوانی شده است.

همچنین شنوندگان شب قصه از این برنامه داستان‌هایی را شنیدند که نویسندگانی چون جعفر مدرس صادقی، هوشنگ مرادی کرمانی، فرخنده آقایی، حبیبه جعفریان، احمد دهقان، حامد حبیبی و ...  آن‌ها را برای مخاطبان بازخوانی کردند.

زندیان مطرح کرد: این برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس به بازخوانی کتاب خاطرات مینا کمایی از زنان رزمنده و امدادگر جبهه‌های جنوب کشور اختصاص دارد. نام این کتاب «دختران ا. پی. دی» است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است و لیلا موسوی این خاطرات  را روایت می‌کند.

«دختران ا پی دی» مرور خاطرات «مینا کمایی» از دوران جنگ ایران و عراق از سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴ است و در این کتاب گوشه‌هایی از وقایع جنگ تحمیلی از زبان زنی که از نزدیک درگیر حوادث بوده بازگو می‌شود. راوی که‌ زاده آبادان است، نخست مختصری از خاطرات دوران کودکی و پیش از انقلاب خود را نقل می‌کند، سپس با اشاره به حوادث انقلاب و پیروزی آن از چگونگی شروع جنگ تحمیلی و آمادگی خانواده خود سخن می‌گوید.

بی شک شنیدن خوانش یک داستان با بیان نویسنده یا مترجم اثر یا با اجرای هنرمندانه یک مجری آشنا به فنون گویندگی، جذابیت‌های قصه را دو چندان می‌کند. هدف اصلی «شب قصه» ایجاد این جذابیت برای شنوندگان علاقه‌مند به داستان در رادیوست.

«شب قصه» قصد دارد در آینده نزدیک از مخاطبان رادیو که علاقه‌مند به قصه‌خوانی هستند، دعوت کند تا راوی و مجری داستان‌های ماندگار ادبیات داستانی ایران و جهان باشند.

برنامه «شب قصه» برنامه‌ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شب ساعت 22:45 پخش می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار