حادثه مکه نشان دهنده بی کفایتی های آل سعود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حادثه مکه عطف به بی کفایتی های مستمر آل سعود در اداره حرمین است.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ،   حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه، افزود: گاهی با آتش سوزی ها صدها حاجی سوختند، گاهی با حمله ددمنشانه مأمورانشان عده زیادی به شهادت رسیدند و گاهی نیز با تخریب پل به علت ازدحام جمعیت در رمی جمرات فاجعه به بار آمد که هر چند سالی یک فاجعه عظیمی اتفاق می افتد و جهان اسلام را جریحه دار می کند.

وی ادامه داد: این بار نیز خود درباری ها دست اندرکاران این قضیه بودند و این فاجعه اتفاق افتاد که به بازماندگان این عزیزان تسلیت می گوئیم.

خطیب جمعه تهران در ادامه به تعرض صهیونیست ها به مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت : هر چند که جوان‌های فلسطینی به مسجد رفتند و با اینها مقابله کردند اما این جنایتکارهای بی قانون دیگر هیچ مرزی را در هیچ جهت ملاحظه نمی کنند، نه قانون دارند نه به عهدنامه های خودشان پایبندند و نه سازمان ملل مرده اقدامی می کند.

وی افزود: اکنون ماه‌هاست مردم یمن را قتل عام می کنند، یک رژیم سفاک بی قانون، مستبد، غیر منتخب مردم و دست نشانده هر جنایتی را که می خواهد مرتکب می شود و این‌همه خون می ریزد این در حالی است که اینها دم از دمکراسی می زنند اما در عمل از آدمکش ها و استبدادگران حمایت می کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد : اینها خودشان این آدمکش ها و داعش را تربیت کردند و حمایت می کنند .

صدیقی گفت: ما تعرض به مسجدالاقصی و رفتن صهیونیست های افراطی به داخل این مسجد را محکوم و اعلام می کنیم این حرکت ها بر منفوریت شما می افزاید و وعده حق نایب امام زمان (عج) عملی می شود چرا که امام هر وعده ای داد عملی شد.

وی افزود: امام وعده هایش حق بود و خلف صالح امام نیز همان است که فرمودند رژیم صهیونیستی تا 25 سال  نابود می شود و این خشونت ها ، حرکت ها ، مرزشکنی ها و قداست شکنی ها عمر این رژیم جعلی را کوتاه می‌کند و 25 سال نرسیده محو خواهد شد.

خطیب جمعه تهران در ادامه مسئولان را توصیه کرد مردم را دوست داشته باشند و با آنان به لطف صحبت کنند.

انقلاب ما تا ظهور امام زمان ادامه دارد

خطیب نماز جمعه تهران  در ادامه گفت: انقلاب ما پایان ندارد و تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ، نمازگزاران و امت اسلام را به تقوا و حرکت در جاده راستی، درستی، عدالت و امانت، صداقت و محبت دعوت کرد و رحلت تأسف‌بار آیت الله خزعلی را به امام زمان، مقام معظم رهبری و جهان اسلام تسلیت گفت.

وی در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان از هوشیار بودن در صحنه و جبهه هایی که دشمن در آن جبهه ها هستند و تاخت و تاز دارند و ترفندهای جدیدی را شروع کرده اند مطالبی را بیان فرمودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سپاه پاسداران یادگار امام(ره) و دیده بان های شرعی انقلاب و حافظ دستاوردهای انقلاب است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب روی واژه های سپاه و انقلاب اسلامی تأکید می کردند چرا که حفاظت از مرزبانی و شرف جمهوری اسلامی است بر عهده عزیزان سپاه است.

صدیقی گفت: سپاه پاسداران باید اطلاعات دقیقی از توطئه های داخلی و خارجی داشته باشد و چتر امنیتی خود را آن قدر قوی کند که همه حرکت ها را زیر نظر داشته باشد و کمترین حرکت ها را علیه این نظام، انقلاب، جمهوریت، اسلامیت و علیه استقلال و دستاوردهای شهیدان زیر نظر بگیرد و اگر کوچکترین خطری را احساس کردند آن را در نطفه خفه کنند و در این خصوص برنامه داشته باشند و این انقلابی را که این همه شهید به پای آن خون ریختند حفظ کنند.

وی در ادامه به 30 هزار شهید انقلاب اشاره کرد و افزود: در چنین کشوری،‌کسی بگوید که انقلاب عمر خود را سپری کرده و ما به پایان انقلاب رسیده ایم؟ اینها خودشان به پایان کار خود می رسند، انقلاب پایان ندارد و تا ظهور امام زمان، انقلاب ما در پیش است.

صدیقی گفت: ما هنوز انقلاب جهانی نکرده ایم و آغاز انقلاب ماست و ما در مسیر انقلاب جهانی هستیم.

وی گفت: یک حرکتی را امام راحل آغاز کردند و ما منتظر آمدن صاحب اصلیش هستیم و این انقلاب با این همه شهید هیچ‌گاه به پایان نمی رسد و مردم ما از حرکت و روحیه انقلابی و از مقابله با دشمنان انقلاب و در رأس  امریکای فریبکار، جنایتکار و آدمکش هرگز خسته نمی شوند و تا ظهور حضرت حجت این راه ادامه دارد.

خطیب جمعه تهران در ادامه به مسئله توجه به کلمه انقلاب اشاره کرد و افزود: جهان دائماً در حال تحول و انقلاب است.

وی گفت: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، عرفانی، دینی و تحول بنیادین فرهنگی است، کی می شود گفت ما این انقلاب و تحول را پشت سر گذاشتیم، تازه نیروهای جوان ما از راه می رسند و تازه دنیا به ما روی آورده است و انقلاب ما در منطقه جبهه های مقاومت جدیدی را باز می کند، ما در اول راه هستم و به پایان راه نرسیده ایم.

صدیقی افزود: ملتی که به استقلال رسیده و شهید داده است و ملتی که در تجربه عینی، قدرت های بزرگ را در صحنه سیاسی از گردونه خارج کرده و در جهان آنها را منفور کرده و به زانو درآورده و همه ملت های دنیا را علیه آن شورانده و صاحب فناوری و هسته ای شده و این همه پیروزی به دست آورده و صاحب این همه فناوری های علمی شده است و می رود که قله های علم را در عرصه های مختلف به دست بیاورد اکنون بگوید که ما برویم و دست به دست امریکا بدهیم و گذشته ها را فراموش بکنیم.

وی گفت: ملت و نهضت ما حسینی است و از روز نخست شعار می دادند نهضت ما حسینی است، رهبر ما آن روز خمینی(ره) بود و امروز سِر آن بزرگوار و حقیقت آن تجلی پیدا کرده و خامنه ای خمینی دیگر است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز مرحله حرکت جهشی ماست، نه حرکت انفعالی و ارتجاعی و نه حرکت به عقب، افزود: این درخور ملت عظیمی که این همه شهید داده، نیست.

صدیقی گفت: ما حرکت امام حسین(ع) را مقطعی نمی دانیم، جنایت بنی امیه با امام حسین را هرگز به فراموشی نخواهیم سپرد.

وی افزود: امروز بنی امیه ما امریکاست و جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی همان جنایت های حرمله ها و ابن‌زیادهاست و این جنایات شخصی نیست و جریان جهانی در دنیاست.

خطیب جمعه تهران گفت: مطالب امام حسین همیشه هشدار دهنده، ابن زیاد ستیز و استکبار ستیز است و نفاق را افشا می کند و نیروهای بزدل را از حرکت انقلابی کنار می گذارد، این مسیر ادامه دارد و این ملت با امام و با خون شهیدان پیمان بستند که در کنار سپاه همچنان با روحیه انقلابی عاشق شهادت باشند و همیشه دماغ آمریکا را به خاک بمالند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست گفت: امام خمینی (ره) با توکل به خداوند امریکا را تحقیر و منفور کرد و ابهت آن را شکست، وای برکسانی که قصد دارند با انحراف راه امام (ره) امریکای نجس را تطهیر کنند.

آقای صدیقی در خطبه نخست امروز نماز جمعه تهران افزود: امام خمینی (ره) و شهدا، امریکا را از در بیرون کردند اما برخی می خواهند آن را از پنجره وارد کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تقوا را تنها راه مقابله با دشمن و خروج از بن بست ها دانست و تاکید کرد: تقوا آبروی دنیا و آخرت، زمینه ساز مصونیت در برابر دشمنان خطرناک درونی و بیرونی است و این وعده الهی است که انسان با تقوا از بن بست خارج می شود .

وی افزود: منشاء اصلی پیچیدگی ها و مشکلات مالی، تحریم و فشار دشمن نیست بکله از بی تقوایی است؛ انسانی که خدا، برنامه شرعی و نسخه درمانی همچون قرآن کریم را در اختیار دارد نباید گرفتار صعوبت، سنگلاخ و اضطراب شود و تصور کند که باید به دشمن پناه ببرد .

صدیقی تاکید کرد: همه این مشکلات ناشی از بی تقوایی است در حالی که با تکیه بر نیروهای مومن و سنگر ولایت می توان در برابر طوفان ها مصون ماند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام مبارک ذی الحجه گفت: این ماه، ماه دعا، نیاش و نزدیکی به خداوند است، انسان اگر در همه دوران زندگی در ابعاد فرهنگی و اقتصادی ترک گناه و تبعیت از دستورات الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد به جایی می رسد که خود را به فرمان خدا محدود و همه اعضاء و جوارح او در راه خدا حرکت می کند.

وی افزود: انسان اگر بخواهد به خداوند نزدیک شود هیچ راهی بهتر از انجام واجبات همچون نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر، حج و شهادت نیست.


منبع : واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حلیمی
۰۸:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
اگر این همه بی لیاقتی در اداره امور حرمین شریفین هست و با علم به جنایات آل سعود و اذعان به این مسئله که دولت عربستان امسال در حج تمتع اجازه ورود مردم یمن را به این کشور نداد نمیدانم علت رفتن مردم مسلمان کشورمان و سایر مسلمانان جهان به این کشور چیست؟مگر حج چیزی جز اتحاد و همبستگی بین ملتهای اسلامی و مسلمانان جهان است؟