مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران مهمان تئاتر شهر شد

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران جمعه 27 شهریور ماه در حاشیه تماشای نمایش « تکه های سنگین سرب» با حضور در مجموعه تئاتر شهر با رییس این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، عیسی علیزاده مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران جمعه شب 27 شهریور ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن تماشای نمایش « تکه های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهار سو با پریسا مقتدی رییس مجموعه نیز دیدار و گفتگو کرد.
 
پریسا مقتدی  رییس مجموعه تئاتر شهر در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از توجه مدیران مجموعه شهرداری تهران به اجرای آثار نمایشی در تالار های مختلف ، به موضوع وضعیت نابسامان محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد و گفت : متاسفانه طی ماههای اخیر محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر وضعیت بسیار نابسامانی پیدا کرده و ما هر روز شاهد تجمع کارتن خواب ها و افراد بزهکاری هستیم که اوضاع بیرونی این مجموعه را واقعا نگران کننده کرده اند به طوری که دیگر نمی توان کنترل کاملی بر این فضا داشت، چرا که فقدان داشتن یک حریم مناسب و تداخل آن با محیط بوستان دانشجو اجازه کنترل و هدایت این محیط را هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ فیزیکی از ما گرفته است.
 
وی ادامه داد: شرایط محیط بیرونی تئاتر شهر  نگران کننده است . به همین جهت من به بهانه حضور جناب علیزاده در مجموعه تئاتر شهر، از مدیریت فرهنگ دوست شهرداری تهران دعوت می کنم با همراهی  حلقه مدیران فرهنگ شناس و دلسوزی که در مجموعه شهرداری تهران حضور دارند فکری به حال وضعیت محیط اطراف مجموعه تئاتر شهر کرده  که این فضای فرهنگی هم به لحاظ هجوم مشاغل کاذب و هم به جهت حضور افراد بزهکار به ویژه در ساعت پایانی روز شرایط بهتری پیدا کند .
 
رییس مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: به اعتقاد ما بهترین تصمیم برای رفع مشکلات موجود، ایجاد حریم مشخص است زیرا همه می دانیم که محوطه های دارای ثبت ملی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داری حریم های تعریف شده ای هستند و به همین راحتی نمی توان حریم این محوطه را نقض کرد.  کلان شهرها و پایتخت های دنیا را به وسیله مکان های شاخص فرهنگی و معماری آن می شناسند . شهر تهران نیز با چند نقطه شاخص فرهنگی شناخته می شود . به اعتقاد من و بسیاری از دوستداران فرهنگ و هنر،  مجموعه تئاتر شهر یکی از همین نقاط برجسته است که می تواند بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد.
 
عیسی علیزاده رییس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران هم در این دیدار با بیان اینکه این مجموعه یکی از تاریخی ترین و ارزشمند ترین اماکن هنری پایتخت کشورمان بوده است، توضیح داد: مجموعه تئاتر شهر از بدو تاسیس تا کنون میزبان بسیاری از هنرمندان شایسته و به نام تئاتر کشور به عنوان سرمایه های ارزشمند فرهنگی بوده است . بنابراین لازم است در کنار توجه به شاخصه های هنری و فنی داخل مجموعه به فضای بیرونی آن که باید فضایی پاکیزه، آرام و فرهنگی باشد توجه مضاعف کرد .
 
وی افزود : سازمان زیبا سازی شهرداری تهران  هم این آمادگی را دارد که با یک تعامل همه جانبه میان هنرمندان، جامعه دانشگاهی و سازمان های تابعه شهرداری تهران برای ساخت حریم این مجموعه کمک های لازم را انجام دهد. البته دکتر کامیاب رییس سابق سازمان زیبا سازی و  تعدادی دیگر از مدیران شهرداری تهران در دور ه های گذشته با نگاه مسوولانه و فرهنگی خود  پیگیر  بهسازی مجموعه از جمله نورپردازی و ترمیم نمای بیرونی مجموعه بودند، اما به دلیل اینکه مجموعه وارد بازسازی شد دیگر نتوانستیم کار را ادامه دهیم. به هر ترتیب شرایط بیرونی مجموعه به گونه ای است که لازم است محیط اطراف تئاتر شهر از این فضایی که در آن قرار داریم بیرون بیاید و در این راه به طور حتم همکاری شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند گام ارزشمندی در جهت اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.
 
 براساس این گزارش تلاش برای بهسازی محوطه پیرامونی مجموعه تئاتر شهر، طراحی و برنامه ریزی اولیه برای برگزاری جلسات کارشناسی متعدد درباره موضوع تعیین حریم فیزیکی مجموعه، قول مدیریت سازمان زیبا سازی شهرداری تهران برای همکاری با گروه های نمایشی در جهت نصب تابلوهای تبلیغاتی با معرفی مدیریت مجموعه تئاتر شهر در مناطق مختلف شهر تهران، آمادگی تئاتر شهر برای همکاری با کارشناسان سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در زمینه نورپردازی مجموعه با همکاری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی از جمله مباحثی بود که در این نشست صمیمانه مطرح شد.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار