از مهرماه امسال؛

نخستین مدرسه نماز در کانون اصلاح و تربیت مشهد برپا می‌شود

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: هدف از این کار پیشگیری از ناهنجارهای اجتماعی به وسیله نماز و واجبات بوده و از طرفی نماز عامل بازگشت به خوبی‌ها و پیشگیری از ناهنجار‌های اخلاقی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ستاد اقامه نماز برای اولین بار با اولویت قرار دادن جوانان و نوجوانان کانون اصلاح تربیت تلاش می‌کند، جوانان زیر 18 سال این مجموعه را به سمت اقامه نماز و واجبات دین تشویق و ترغیب کند.

وی در خصوص هدف راه‌اندازی مدرسه اقامه نماز بیان کرد: هدف از این کار پیشگیری از ناهنجارهای اجتماعی به وسیله نماز و واجبات بوده و از طرفی نماز عامل بازگشت به خوبی‌ها و پیشگیری از ناهنجار‌های اخلاقی است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: در تصمیم‌گیری‌هایی که با داوران و افرادی که برای راه‌اندازی این مدرسه داشتیم، سر فصل‌هایی از جمله قرائت، واجبات و ضرورت‌های نماز، واجبات دین، احکام تقلید و پاسخ گفتن به سؤالات جوانان تدوین شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی‌نیا در خصوص برپایی این طرح در شهر‌های دیگر عنوان کرد: در پایان با نتیجه به صحبت‌های داوران که روحانیون کانون اصلاح و تربیت آن را تشکیل داده اند، در انتهای هر دوره گواهی برای اتمام آن فصل اعطا می‌گردد.

وی در پایان با اشاره به ارائه سرفصل های دروس مدرسه نماز اظهار داشت: با توجه به سرفصل‌هایی که در هر دوره ارائه داده شده، آنها را در قالب نرم‌افزار‌های کمک آموزشی، کتاب‌های روان به زبانی شیوا و رسا ارائه داده شده‌اند و سعی کردیم از جنبه‌‌های فرهنگی مانند پرده‌خوانی، پخش فیلم و مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی استفاده کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.