در نشست مجمع عمومي سازمان ملل؛

پوتین: تفاوتی اساسی میان داعش و آنچه مخالفان میانه رو نامیده می شود، وجود ندارد

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد این کشور آماده همکاری با شرکایش برای ایجاد صلح در جهان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد این کشور آماده همکاری با شرکایش برای ایجاد صلح در جهان است. وی اعلام کرد باید ما از گذشته درس عبرت بگیریم. پوتین گفت سازمان ملل باید با تغییرات جهانی همراهی کند.

وی گفت: هر تلاشی برای بی ثباتی مشروعیت سازمان ملل خطرناک است.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: تروریست ها ممکن است به سرزمینهای اصلی شان برگردند و باعث ایجاد بی ثباتی شوند. 

وی گفت: تروریست ها ارزش های اسلامی را تخریب می کنند. اختلافات در سازمان ملل مسأله ای طبیعی است. هماهنگ نبودن با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم اشتباه است.

وی  همچنین تصریح کرد باید ائتلافی بین المللی ضد تروریسم به مانند ائتلافی که برای مقابله با نازیسم شکل گرفت، شکل بگیرد.

وی اعلام کرد تلاشهایی برای به حاشیه بردن نقش سازمان ملل در جهان در حال انجام است. وی گفت: آماده همکاری با جامعه جهانی برای حل بحرانها هستیم. پوتین گفت اوضاع کنونی سوریه بسیار خطرناک است.

وی گفت: حل بحران پناهندگان، در کمک به کشورهایی که با خطر فروپاشی مواجه اند نهفته است.

وی در سخنرانی خود در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تشکیل ائتلافی گسترده شامل کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم شد. پوتین گفت نمی توان تروریسم بین المللی را محکوم کرد؛ مادامی که تمامی آنچه که شبکه های تروریستی را تقویت می کند مورد محکومیت قرار نگیرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: تفاوتی اساسی میان داعش و آنچه مخالفان میانه رو نامیده می شود، وجود ندارد. پوتین گفت: نیروهای سوریه با داعش و تروریسم مواجه هستند. پوتین گفت بلند پروازی برخی کشورها باعث شده است خشونت به بالاترین حد خود برسد. وی گفت داعش چهره واقعی اسلام را تخریب کرده است. وی همچنین تصریح کرد ما به سوریه و عراق علیه داعش کمک های فنی می کنیم. رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد تحریم های یک جانبه، مخالف اصول سازمان ملل متحد است. پوتين همچنين از برگزاری نشست وزرای اعضاي شورای امنيت براي هماهنگي ميان تمامی نيروهای در حال مبارزه با داعش خبر داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
روس ها موضع خوبی در قبال سوریه اتخاذ کرده است . در باره سایر مواردی که آمریکائی ها امنیت جهان را به خطر می اندازند هم مواضع خوب و متحد روسیه و چین می تواند ترمز مناسبی برای یکه تازی این حکومت کابوی و بی قانون و اخلاق باشد .
حضور روس ها در سوریه تلافی اقدامات آمریکا در اوکراین بود .
آخرین اخبار