«کیمیا»، تمثیلی از قهرمانان زن ایرانی

قهرمانی 17 ساله، زنان تاریخ معاصر ایران را در قاب شبکه‌ی دو سیما به نمایش درمی‌آورد.

نسرین نکیسا، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگاران حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایفای نقش در مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» گفت: سریال «کیمیا» برای اولین بار جزو مجموعه‌های بلندی است که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود و جزئی از افتخارات سیما به حساب می‌آید. مجموعه‌ای 120 قسمتی است که پیش تولید آن در 3 فاز عظیم از سال 92 شروع و در سال 93 تصویربرداری مجموعه‌ی «کیمیا» کلید خورد.
 
وی پیرامون مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» بیان کرد: ما در تاریخ ایران قهرمانانی مانند کیمیا کم نداشتیم و در هر دوره‌ی تاریخی حضور زنان موهبتی بزرگ بر سرنوشت کشور بوده است، ما سابق بر این شاهد یک فیلم سینمایی به نام «کمیما» بودیم که بر محوریت حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس می‌پرداخت و حالا امسال شاهد نقش بستن سریال 120 قسمتی «کیمیا» در قاب تلویزیون هستیم.
 
وی افزود: کیمیا دختری 17 ساله است که به معنی واقعی رشادت‌ها و فداکاری قهرمانان زن ایرانی را در قابی تحسین شده و قابل قبول، با ارزش‌گذاری بر چنین الگوهایی برای آیندگان به نمایش در‌می‌آورد.
 
بازیگر فیلم سینمایی «دوباره با هم» در خصوص ایفای نقش خود در مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» اظهار داشت: معصومه نکونام عنوان نقشی است که در همسایگی خانواده‌ی کیمیا در تهران زندگی می‌کنند این دو خانواده در تضادی که در زمینه‌ی عملکردی، فرهنگی و موقعیتی دارند، درگیر جریانات و پیچیدگی‌های دراماتیک جذابی می‌شوند که قصه را برای بیننده جذاب‌تر می‌کند.
 
نکیسا ادامه داد: کیمیا در خانواده‌ای زندگی می‌کند که در رأس این خانواده پدری نظامی و محافظ امنیت سیاسی داخل کشور قرار دارد و طرز فکری متفاوت‌ از خانواده‌ی نکونام را در فرهنگ خانواده جای انداخته است. در این داستان خانواده‌ی نکونام، خانواده‌ای مذهبی و انقلابی است که در زیرزمین محل سکونتشان به چاپ و پخش اعلامیه‌های انقلاب می‌پردازد.
 
وی افزود: کیمیا بخاطر همسایگی که با خانواده‌ی نکونام دارد، با پسر این خانواده پیمان مهدی پاکدل و سوگل طهماسبی دختر خواهر من فعالیت‌های سیاسی و ارزشی خود را شروع می‌کند و این در حالی است که این فعالیت‌ها را بصورت مخفیانه و علی‌رغم میل باطنی فرهنگ خانواده‌اش ادامه می‌دهد.
 
نکیسا تصریح کرد: فقط این یک موضوع نیست که خط سیر قصه را می‌سازد این خانواده به مضرات فعالیت‌های کیمیا، با گروه‌ها و مسائل جدیدی روبرو می‌شوند که داستان را به جلو به حرکت در‌می‌آورد.
 
بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» در خصوص همکاری با جواد افشار و محمدرضا شفیعی عنوان کرد: برای حضور و همکاری در یک پروژه دلایل متعدد و عرفی دارد که در همه‌ی کارها و انتخاب بازیگران بر یک موضوع صدق و یک مسیر را طی می‌کند. مجموعه «کیمیا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عزیزانی است که با کارنامه‌ی حرفه‌ای خود، خوش درخشیدند و توانایی‌هایشان را بیش از پیش ثابت کرده‌اند و خوب می‌دانند مهره‌ها و عواملشان را چگونه جای‌گذاری کنند. 
 
وی ادامه داد: مجموعه‌ «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و قصه‌ی جذابی که دارد ثابت کرده است که می‌تواند جزو پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی رسانه‌ی تصویر باشد.
 
نکیسا افزود: اولین همکاری‌ام را در سال 82 سریال «سایه‌ی سکوت» به کارگردانی جواد افشار شروع کردم و دوباره بعد از سال‌ها توفیقی نصیبم شد تا در مجموعه «کیمیا» همکاری مجدد با افشار داشته باشم، در ابتدا نقش دیگری در فاز اول این مجموعه در فیلم‌برداری در شهر آبادان به من پیشنهاد شد که به دلیل بازه‌ی زمانی طولانی و دوری مسیر آن شخصیت را نپذیرفتم و مجدد با پیشنهادی از سوی کارگردان و استقبال خودم از حضور در مجموعه «کیمیا»، کار را در این سریال 120 شروع کردم.
 
وی ادامه داد: مطمئنم این کار هم نسبت به مجموعه‌های دیگر، با توجه به قصه‌ی بسیار جذاب و پیچیدگی‌های دراماتیک و همچنین عوامل توانایی که چه در پشت دوربین و چه در جلوی دوربین حضور دارند، به حتم بازخورد چشمگیر و قابل قبولی را به خود اختصاص می‌دهد.
 
بازیگر مجموعه‌ی تلویزیونی «دختر صحرا» در خصوص جایگاه مجموعه‌های بلند تلویزیونی بیان کرد: چنین مجموعه‌هایی که با گستردگی و سختی تولید می‌شوند، مستلزم تبلیغات بیشتری هم در رسانه و مطبوعات است، ما نباید از خطری که گریبانگیر پایتخت‌نشینان شده است چشم‌پوشی کنیم، خطری که ما را در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های ترک و خارجی قرار می‌دهد.
 
وی افزود: برای کاری که قریب به 4 سال در حال تولید و ساخت است، نگاه ویژه‌ی مدیران و اصحاب رسانه را می‌خواهد، نگاهی که به طور حتم نیازمند تبلیغات و بسترسازی مناسب تا روز پخش از شبکه‌ی سیما طلب می‌کند.
 
نکیسا در پایان با اشاره به اینکه هر کاری شبکه‌ی ملی خاص به خود را می‌خواهد، عنوان کرد: همه‌ی شبکه‌های سیما، جزو شبکه‌های سراسری رسانه‌ی ملی ایران است و هر کدامشان به نوع رسالت خاص خود مخاطب و بیننده‌ی خود را دارند، مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» با توجه به تعدد قسمت‌های سریال، پیشنهادها و پیگیری‌ها برای پخش از شبکه‌ی 3 سیما بود، شبکه‌ای که توانسته مخاطب و بیننده را پای تلویزیونی بنشاند.
 
وی افزود: سریالی که برای مردم ایران ساخته می‌شود، باید نگاه جدی‌تر و ویژه‌ای به آن شود، در پروژه‌ای که هزینه سنگینی را به خود اختصاص داده و با مشقت ساخته شده، به حتم بازخورد خوبی هم خواهد داشت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار