نصب تابلوی ضد صهیونیستی در کانادا موجب بروز تنش شد

نصب تابلوی تبلیغاتی بزرگی در مونترال در انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی باعث بروز تنش شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو کانادا؛ داوطلبانی که تابلوهای تبلیغاتی در اعتراض به سیاست محافظه کاران در جریان جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین در خیابان‌های مونترال نصب می‌کردند مورد بدرفتاری قرار گرفتند. 

سازمان کانادایی "بایکوت- توقف سرمایه گذاری- تحریم" مستقر در کبک، رژیم صهیونیستی را به کشتار کودکان فلسطینی متهم می‌کند. این سازمان خواهان تحریم‌های اقتصادی علیه تل‌آویو به منظور اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای مجبور کردن آن به حفظ حقوق فلسطینیان  شده است.

این سازمان صدها پوستر تبلیغاتی در مونترال نصب کرده که روی آن تصویری از یک کودک فلسطینی غرق در خون مشاهده می‌شود و روی آن نوشته شده است: اسرائیل کودکان فلسطینی را به قتل می‌رساند. هارپر تشویق می‌کند. سایر احزاب چه می‌گویند؟

سه نفر از کسانی که نوزده سپتامبر (28 شهریور) مشغول نصب این پوسترها در برابر دفتر تبلیغاتی "توماس مولکر،" رهبر دموکراتهای نوین کانادا، در اوترمونت بودند، مورد بدرفتاری قرار گرفتند.
"بروس کاتس،" یکی از مسئولان این سازمان، گفت: گروهی از یهودیان ارتدکس با فریاد و سیلی زدن به این افراد به آنها اعتراض کردند که حق ندارند چنین پوسترهایی نصب کنند.
داوطلبان سپس با مراجعه به پلیس از یهودیان ارتدکس شکایت کردند.

"بروس کاتس" افزود: قابل درک است که این افراد نمی‌خواهند چنین پوسترهایی نصب شود؛ اما این تبلیغات حاوی پیامی برمبنای واقعیت و منابع مستند است.

برخی محلات مونترال به دنبال شکایت شهروندان مجبور به جمع آوری این پوسترها شده اند. این در حالی است که سازمان "بایکوت- توقف سرمایه گذاری- تحریم" مانند 79 گروه دیگر اجازه دارند در چارچوب تبلیغات انتخابات فدرال کانادا تبلیغ کنند. این گروهها می‌توانند به نفع احزاب تبلیغ کنند و در عین حال می‌توانند موضوعاتی برای کاندیداها و رای دهندگان مطرح کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار