سنندج؛

توقیف ۲۶۵دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومانی درکردستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: ۲۶۵دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در شش ماهه نخست سال جاری در سطح استان توقیف شده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مجید فصیحی گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۱۴۷ گواهینامه در استان کردستان ضبط و توقیف شده است که ۳۶۵ مورد هم به دلیل ثبت تخلف دارای نمره منفی هستند.

وی افزود: در این مدت نیز ۲۶۵ دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در سطح استان توقیف شده اند و ۱۱۷ مورد نیز گواهینامه به دلیل مثبت بودن تست الکل و اعتیاد رانندگان ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور کردستان بیان کرد: تعداد نمره منفی گواهینامه رانندگان متخلف ۲۲ هزار و ۲۴ مورد است که پلیس با هوشیاری تمام و رصد آنها از تخلفات مکرر رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

فصیحی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور گواهینامه در استان کردستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۷ هزار جلد گواهینامه رانندگی در شش ماهه ابتدای سال جاری در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۱۱ مورد آن گواهینامه خودرو، هزار و ۳۴۵ فقره آن گواهینامه رانندگی موتور سکلت و ما بقیه آن نیز ویژه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: امسال ۲۲۰ راننده متخلف به دلیل رانندگی بدون گواهینامه به دادگاه ارجاع داده شده اند و بر اساس قانون دستگاه قضایی با آنها برخورد کرده است.

فصیحی افزود: در بخش تصادفات استان کردستان ۱۰ سال پشت سر هم شاهد کاهش تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان بیان کرد: بیشترین علت تصادفات درون شهری در کردستان عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت سرعت مطمنه و عدم حق تقدم بوده است و در همین راستا پلیس نسبت به برخورد با این گونه تخلفات در سطح شهرها با جدیت بیشتری برخورد می کند.

فصیحی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در هفته ناجا پلیس راهور ۱۹ ویژه برنامه را که بخش زیادی از آنها آموزشی و فرهنگ سازی است در سطح استان اجرا می کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.