سخنگوی وزارت خارجه روسیه: برخلاف آمریکا، حملات روسیه در سوریه قانونی است

ماریا زاخاروفا اعلام کرد مسکو نیروی زمینی به سوریه نخواهد فرستاد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، ماریا زاخاروفا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - امروز اعلام کرد: حملات هوایی روسیه در سوریه برخلاف حملات ائتلاف آمریکا با موافقت دولت دمشق اجرا می شود و قانونی است .

زاخاروفا با تکذیب اعزام نیروی زمینی به سوریه گفت: مسکو نیروی زمینی به سوریه اعزام نخواهد کرد. سناریوی افغانستان هرگز تکرار نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ما هیچ برنامه ای در راستای جذب داوطلبان و اعزام آنها به سوریه برای جنگیدن در کنار ارتش این کشور نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به فرماندهی آمریکا نخواهد پیوست زیرا فعالیت این ائتلاف مبتنی بر اجازه سازمان ملل متحد و دولت سوریه نیست و به همین دلیل این ائتلاف غیرقانونی است.

زاخاروفا تأکید کرد: ائتلاف آمریکا با اجازه دولت بغداد در خاک عراق عملیات اجرا می‌کند و این عملیات قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی تاکنون تعریف و تفسیر یکسانی از تروریسم ارائه نکرده است ولی این امر مانع مبارزه ما با تروریسم و ارائه کمک به کشورهای دیگر برای مبارزه با تروریسم نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر لزوم ریشه کنی داعش افزود: داعش باید نابود شود، همزمان با اجرای عملیات نابودی داعش باید عملیات سیاسی نیز برای حل بحران سوریه آغاز شود.

زاخاروفا در پایان از رسانه‌های جهان به علت مخالفت با همکاری روسیه و سوریه در ریشه کنی داعش انتقاد کرد و گفت : رسانه‌های جهان به علت عملیات روسیه در سوریه، علیه مسکو تبلیغات منفی به راه انداخته‌اند ولی مسکو آماده پاسخ به هر سؤالی و ارائه هر اطلاعاتی درباره عملیاتش در سوریه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
روسها هستند دیگه نه به خدا اعتقاد دارن و نه پیامبر و نه روز قیامت و هر دروغی که دوست دارند رو میگن
آخرین اخبار