نماینده مجلس:

بسترهای تاریخی و زمینه های فکری و عرفی درایران وجود دارد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت:در ایران بسترهای تاریخی و زمینه های فکری و عرفی برای حفظ انسجام ملی وجود داشته و دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سالار مرادی در هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران در سنندج گفت: همه اقوام ایرانی به این جمع بندی مشترک رسیده اند که زندگی در جغرافیای این سرزمین ارزش زیادی دارد و با این گفتمان مشترک، همه اقوام در راستای امنیت و اقتدار ایران اسلامی تلاش می کنند. 

وی با تاکید بر اینکه اقوام ایرانی همه باید در راستای افزایش سطح امنیت و اقتدار ایران اسلامی و تقویت آن تلاش کنند افزود: تاثیرگذاری ایران اسلامی را در منطقه باید با سرعت بیشتری پیش ببریم.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از حدود 200 کشور دنیا تنها 14 کشور جمعیت یکدستی دارند بیان کرد: اکثر کشورها با تکثر قومی، مذهبی و نژادی روبرو هستند و هر کشوری نیز رویکردی برای حفظ انسجام و تقویت امنیت ملی خود پیش گرفته است.

مرادی  با قدردانی از برگزاری کنگره انجمن ژئوپلوتیک ایران در سنندج، کیفیت و بار علمی کنگره را بالا دانست و گفت: کردستان ظرفیت برگزاری چنین کنگره های علمی را دارد. 

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی علم ژئوپلیتیک را حوزه مشترک جغرافیا و سیاست و از علوم بین رشته ای دانست و با اشاره بر اهمیت این علم خواستار توجه بیشتر به علوم جدید در قالب برگزاری همایش ها و کنگره های علمی شد. 

هشتمین کنگره دو روزه انجمن ژئوپلیتیک ایران با موضوع 'همدلی اقوام ایرانی؛ انسجام و اقتدار ملی' با حضور دکتر سید یحیی رحیم صفوی در دانشگاه کردستان آغاز به کار کرد و در مدت دو روز برگزاری کنگره 64 مقاله به صورت سخنرانی ارایه می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بستر ، زمینه ، عرفی ، انسجام ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.