اقدامات چشمگیر خیرین در حوزه سلامت

خیرین سلامت تا پایان سال 93 سه هزار و سیصد میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده‌اند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش خیرین در حوزه سلامت بیان کرد: مطابق با آمار گزارش شده، خیرین تا پایان سال 93، 3 هزار و 300 میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کرده‌اند.

وی افزود: این هزینه برای تأسیس 3300 واحد بهداشتی درمانی، خرید 130 آمبولانس ، راه‌اندازی برخی دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها در اقصی‌نقاط کشور مصرف شده است.

شهریاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک گرفتن از خیرین در حوزه سلامت عنوان کرد: در حال حاضر حدود 200هیأت مدیره در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و با این که مدت کوتاهی از فعالیتشان می‌گذرد کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا دولت ها به تنهایی نمی‌توانند از پس هزینه‌های درمان برآیند ما باید گروه‌های مشارکت مردمی در این زمینه کمک کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس تاکنون هیچ حمایتی از خیرین نداشته است، اظهار کرد: به نظر ما آنچه که در صورت انجام می‌تواند مفید واقع شود، این است که اگر خیرین سلامت پولی را در این راه هزینه می‌کنند به عنوان مالیات آن‌ها حساب شود.

وی ادامه داد: اما چون این اکرام بار مالی دارد، باید دولت لایحه مربوط به آن را به مجلس بیاورد ، اگر این کار انجام شود، قطعا گام‌های بلندی در این زمینه برداشته خواهد شد.

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.