آسانسورهای عجیب در جهان+عکس!

اکثر ما انسان ها که روزانه داخل کابین های فلزی آسانسور بالا و پایین می رویم، هراس چندانی از این مکان سربسته نداریم. آسانسورها و بالابرهای بی نظیری در سرتاسر جهان وجود دارد که ما اغلب آنها را در فیلم ها دیده ایم: کابین های شیشه ای، آسانسور های بیرونی و غیره.

-آکوادوم
آکوادوم در هتل رادیسون بلو در برلیت – میت آلمان واقع شده و یکی از جاذبه های دریایی برلین است. این بالابر شفاف و شیشه ای در وسط یک آکواریوم ۸۲ پایی واقع شده و لقب بزرگترین مخزن استوانه ای جهان را از آنِ خود ساخته است. شیشه آکریلیک این مخزن ۲۶۰.۰۰۰ گالن آب دریا ظرفیت داشته و بیش از ۱۵۰۰ گونه ماهی و ۹۷ گونه که روزانه به ۱۸ پوند غذا در سه تا چهار وعده نیاز دارند، در آن زندگی می کنند.

آسانسورهای عجیب در جهان+عکس!

آسانسورهای عجیب در جهان+عکس!



- فالکیرک ویل
فالکیرک ویل نوعی آسانسور منحصر به فرد در فالکریک اسکاتلند است. این بالابر نوعی بالابر چرخشی است که با برقراری ارتباط میان کانال یونیون و کانال های فورث و کلاید، امکان تبادل قایق ها میان این کانال ها را فراهم می کند. این بالابر دارای ارتفاع ۷۹ پایی است. این بالابر تنهاترین بالابر چرخشی جهان، مخصوص قایق هاست که دارای ۱۰ موتور هیدرولیک است. این بالابر دارای وسایل مکانیکی ۶۰ تنی است که در عین حال تنها ۳۰.۲ اسب بخار انرژی مصرف می کند.


آسانسورهای عجیب در جهان+عکس!


- اتوستاد سیلو
اتواستاد سیلو در ولفزبورگ آلمان در مجاورت وولکس واگن واقع شده است. این مرکز نوعی گاراژ طبقاتی است که البته امکان رانندگی در آن وجود ندارد. یک تسمه نقاله خودرو های ساخته شده در کارخانه وولکس واگن را از یک تونل زیر زمینی به مسافت نیم مایل عبور داده و وارد سیلوی ۲۰۰ پایی می کند. سپس این خودروها وارد بالابر شده و در درون یک محفظه سر باز قرار می گیرند. این سیستم بالابر نیازی به راندن ندارد.




- بالابر رایزینگ تاید
به گزارش پچ پچ، آسانسور رایزینگ تاید در بزرگترین کشتی کروز جهان ، به نام MS Oasis of the Seas واقع شده است. این آسانسور تنها آسانسوریست که به عنوان کافه نیز عمل می کند. این بالابر عرشه سنترال پارک کشتی را به گردشگاه رویال متصل می سازد و دارای ظرفیتی ۳۵ نفری است. سفر با این بالابر دو طبقه حدود ۸ دقیقه طول می کشد که برای لذت بردن از یک قهوه خوشمزه زمان خوبی به نظر می رسد.




- بالابر مورب هتل لوکسور
هتل لوکسور در لاس وگاس، سرزمین های هتل های عجیب و غریب مستقر شده است. این ساختمان دارای ساختاری هرمی است گه از آن تحت عنوان هتل هرم لاس وگاس نیز یاد می شود. بالابرهای این هتل با زاویه ای ۳۹ درجه ای افراد را به بالا و پایین می برند.آسانسور های مورب تجربه ای هیجان انگیز برای مسافران به ارمغان می آورند.



- بالابر ساختمان لیوید
ساختمان لیولد در لندن واقع شده و به نام ساختمان Inside-Out مشهور است. این ساختمان دارای طراحی عجیبی است که به وسیله لوله های سفید رنگ، مجاری انرژی و پله هایی در خارج ساختمان ساخته شده است تا فضای کمتری از درون ساختمان اشغال شود. این ساختمان دارای ۱۲ بالابر شیشه ای است که همگی در بیرون از آن قرار گرفته اند. این بالابرها در نوع خود اولین بالابرهای شیشه ای انگلستان بوده اند. مسافران می توانند در حین بالا یا پایین رفتن به نمایی کلی از این منطقه تجاری اِشراف داشته باشند.



- بالابر قفس مانند موزه ماری تایم
بالابر موزه ماری تایم، در موزه ویکتوریا در آمریکای شمالی قدیمی ترین بالابر فعال جهان است. این موزه قبلا دادگاه مدنی این شهر بود و این بالابر برای رئیس دیوان عالی دادگاه بریتانیایی کلمبیایی، تئودور داوی ساخته شده بود که البته وی هرگز سعادت استفاده از آن را پیدا نکرد! دیواره های درونی آن حالت مشبک داشته و طلا پوش است و بیش از یک قرن است که به همان صورت باقی مانده است.



- گلوبن اسکای ویو
به گزارش پچ پچ، اریکسون گلاب که بزرگترین ساختمان کروی جهان است، در استکهلم سوئد واقع شده و دارای ارتفاع ۲۷۹ و قطر ۳۶۱ پایی است. این ساختمان کروی دارای کابین های شیشه ای است که مسافران را به یک سفر ۲۰ دقیقه ای برای انتقال به بالاترین نقطه این ساختمان دعوت می کند. این ساختمان دارای یکی از مهمترین و مرتفع ترین بالابرهای جهان بوده که امکان تماشای آسمان و خطوط هوایی را برای علاقمندان فراهم آورده است.



- بالابر ساختمان اومدا هانکیو
ساختمان اومدا هانکیو در اوکازای ژاپن واقع شده و دارای مساحتی به اندازه ۱۱.۱۵ در ۹.۲ پا است. شعبات این ساختمان در نیویورک به بزرگی شعبه اصلی نیستند. این بالابر دارای ظرفیت ۸۰ نفری و یا پنج تنی است. دلیل عظیم بودن این آسانسور ها این است که از طبقه ۱۵ به بالا مرکز تجاری-اداری بوده و کارمندان همه با هم به سمت محل کارشان حرکت می کنند.



- آسانسور لوور
موزه لوور پاریس در کشور فرانسه از یکی از بی نظیرترین بالابرهای جهان برخوردار است که به طور هیدرولیکی حرکت می کند. موزه لوور پاریس با طراحی بی نظیر خود، به عنوان نماد شهر پاریس شناخته می شود. این موزه دارای مسیری بی نهایت زیبا و جالب به سمت داخل ساختمان است. وقتی صفحه گردان توقف می کند، راه پله در پیش روی مسافران ظاهر می شود که از طریق آن می توانند داخل ساختمان شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.