ژان کریم فال: فرانسه در بحران سوریه خود را منزوی کرده است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت فرانسه با توجه به سماجتی که در مواضع اش درباره سوریه دارد، در حال منزوی تر شدن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری فرانس 24 موضوع برگزاری کنفرانس چهارجانبه روسیه، آمریکا،عربستان سعودی و ترکیه در وین را طی گفتگویی با ژان کریم فال، کارشناس مسائل جهان عرب و خاورمیانه به بحث گذاشت و اعلام کرد از این نشست هیچ چیزی به دست نیامد.

بر این اساس تنها نتیجه ای که این نشست داشت تعیین روز جمعه آینده برای برگزاری نشست دیگری در همین راستاست.از قرار معلوم این نشست قرار است نسبت به نشست این جمعه گسترده تر باشد.

در نتیجه می توان تصور کرد که در نشست روز جمعه آینده علاوه بر روسیه ،آمریکا،عربستان سعودی و ترکیه، ایران نیز حضور داشته باشد. زیرا ایران نقش مهمی در سوریه اکنون ایفا می کند.ایران هم از نظر نظامی هم از نظر دیپلماتیک از حکومت بشار اسد حمایت می کند.

ژان کریم فال در ادامه صحبت های خود به موضع فرانسه در قبال سوریه اشاره کرد و گفت سرسختی فرانسه بر موضع خود در قبال سوریه باعث شده است که این کشور منزوی شود.

لوران فابیوس در اظهار نظری بار دیگر اعلام کرد گفتگو کردن با بشار اسد به باور ما ممکن نیست و بشار اسد نباید جزیی از راه حل سیاسی در سوریه باشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پیوند با همین موضوع به کنفرانسی که قرار است هفته آینده درباره سوریه در پاریس برگزار شود نیز اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه در کنفرانس پاریس ایرانی ها و روس ها حضور ندارند برگزاری این کنفرانس مایه خنده است و از همین حالا معلوم است نتیجه ای نخواهد داشت. چون به طور کلی اکنون فرانسه درباره بحران سوریه حرفی برای گفتن ندارد و در حال منزوی شدن بیشتر است.

وی افزود چیزی که آمریکایی ها اکنون درباره آن در حال مذاکره هستند تعیین تاریخی برای کنار رفتن بشار اسد و تشکیل دولتی ائتلافی برای دوره گذار در سوریه است . اما فرانسه با سماجت همچنان بر مواضع قبلی خود تاکید کرده است که در واقع با این کار بیش از پیش خود را منزوی کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار