رنگ و بوی جنگ از دل تئاتر ماه

نمایش «تاریخ انقضا» فضایی جنگی و حال و هوای آن روزها را روی صحنه می‌برد.

مریم معترف کارگردان نمایش «تاریخ انقضا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایش گفت: این نمایش داستان پیرمردی اصفهانی است که برای رزمندگان در جبهه مواد غذایی می‌فرستند اما متوجه می‌شود تاریخ مصرف یکی از کنسروهایی که فرستاده، گذشته است به همین جهت خودش شخصا به جبهه می‌رود رفتن پیرمرد به جبهه باعث می‌شود اتفاقاتی برایش رخ دهد و دنیایش تغییر کند.

وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه اظهار داشت: خیلی دلم می‌خواست تا نمایشی با مضمون دفاع مقدس روی صحنه ببرم که این نوشته نظر من را نسبت به خودش جلب کرد و قصه جذاب و پرکششی داشت.

معترف در خصوص شیوه اجرایی آن عنوان کرد: این اثر نمایشی حال و هوایی طنز دارد و در آن المان‌های جنگ دیده می‌شود همچنین برگرفته از فرم نمایش ایرانی است که متکی بر بازیگر و اجرای او پیش می‌رود.

وی درباره بازیگران نمایش و مدت تمرین مطرح کرد: حدود دو ماهی است که اعضای گروه در حال تمرین به صورت مداوم هستند بازیگران هم از گروه تئاتری خودمان بنام «آوا» ایفای نقش می‌کنند که قبلا هم همکاری داشته‌ایم.

وی با اشاره به مثبت بودن افزایش تماشاخانه‌ها گفت: تئاترهای خصوصی اتفاقی خوب هستند اما به دلیل امکانات کم و محدودش که گاهی اجرای چندین نمایش در یک روز صورت می‌گیرد و از لحاظ رفاهی آنچنان مناسب نیست، باعث می‌شود تا کمتر به آن‌ها مراجعه کنند که اگر این عیوب برطرف شود خیلی خوب است که تماشاخانه‌هایمان روز به روز بیشتر شوند.

گفتنی است؛ نمایش «تاریخ انقضا» به کارگردانی: مریم معترف و نویسندگی: کاوه مهدوی در تماشاخانه مهر از 12 مهر روی صحنه می‌رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار