قم؛

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)

دبیر این همایش اهداف برگزاری همایش را مهجوریت‌زدایی از قرآن و بهره‌مندی نسل جوان و اقشار مختلف جامعه از دریای بیکران معارف قرآنی برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی افزود: این همایش در روز یکشنبه دهم آبان ماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) گفت: طبق گفته امام خمینی (ره) گاهی پرداختن به ظاهر و صورت قرآن مانع فهم حقیقت قرآن می‌شود و این مسئله یکی از حجاب‌هایی است که قاریان و حافظان قرآن باید از آن مراقبت کنند.

خسروی گفت: دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به قرآن نگاهی ویژه است و امام خمینی (ره) پرداختن به جنبه‌های ادبی یا مباحث اجتماعی و فرهنگی قرآن را در تفسیر قرآن کافی نمی‌دانند و معتقدند این موارد مانعی برای دریافت مقصود ذات اقدس الهی است.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مجموعه تالیفات و سخنرانی‌های امام در خصوص قرآن بالغ بر چند هزار صفحه است خاطر نشان کرد: این تالیفات در مجموعه‌ای پنج جلدی با نام تفسیر قرآن مجید گردآوری شده و همچنین آیاتی که در مباحث فقهی و استنباط احکام مورد استفاده قرار می‌گیرد بیش از 200 آیه است که در کتاب آیات‌الاحکام چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش در بهمن ماه 93 صورت گرفت تصریح کرد:  در این مدت بیش از 600 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه همایش رسید، از مجموع این مقالات، 600 مقاله از داخل کشور و 45 مقاله دیگر نیز از محققین خارجی به دبیرخانه این همایش واصل شد و از مجموع مقالات واصله 50 مقاله انتخاب شد که 30 مقاله داخلی و 20 مقاله دیگر خارجی بودند.

خسروی گفت: مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، هندی، ترکی، چینی و سواحلی بوده است.

وی از شرکت  24 کشور خارجی در این همایش خبر داد و  گفت: مصر، مالزی، تانزانیا، فرانسه، انگلیس، ترکیه، عراق، روسیه، پاکستان، کانادا، افغانستان، چین، سنگال، سوریه، کویت، بنگلادش، الجزایر، هند، لبنان، آمریکا، تاجیکستان، تونس، دانمارک و آذربایجان از جمله این کشورها هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.