کواکبیان:

نمی‌توان گفت همه اقتصاد به برجام گره خورده/ کمیسیون ویژه برجام مجلس گزارش نامطلوبی در زمینه ارائه داد

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: گرچه کمیسیون ویژه برجام مجلس به عقیده من گزارش نامطلوبی در زمینه برجام ارائه داد و بعداز آن هم شاهد ادبیات‌هایی نظیر سیمانکاری بودیم که هیچکدام از اینها مطلوب نبود.

نمی‌توان گفت همه اقتصاد به برجام گره خورده/ کمیسیون ویژه برجام مجلس گزارش نامطلوبی در زمینه ارائه دادبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مصطفی کواکبیان" دقایقی پیش در نشستی با خبرنگاران در محل دفتر روزنامه مردم‌سالاری خراسان رضوی به صحبت پرداخت که اهم مطالب وی به این شرح است؛

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: به عقیده بنده لاریجانی اصلاً با اصلاح‌طلبان حتی معتدل هم ائتلاف نمی‌کند و احتمالاً وی با اصولگرایان ائتلاف می‌کند.امسال این دو انتخابات مهم را پیش‌رو داریم و حزب مردم‌ سالاری از مدت‌ها پیش کمیته انتخاباتی خود را فعال کرده و در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سراسر کشور فعالیت می‌کنیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: به عقیده بنده حضور چشم‌گیر و پرفروغ مردم در انتخابات سبب ارتقای جایگاه بین‌المللی جمهوری ایران می‌شود. در حال حاضر شاهد حضور کمتر از 3 درصد زنان در مجلس هستیم و به عقیده ما در مجلس دهم باید این رقم به 10 درصد برسد.

 وی تأکید کرد: یکی از شاخص‌های ما در لیست‌ انتخاباتی نیز تعیین صلاحیت توسط شورای نگهبان بوده و به دنبال کسانی هستیم که هم دارای مقبولیت عامه و هم واجدالشرایط حضور در انتخابات باشند، یکی از موضوعات مهم در دستور کار ما این بوده که چنانچه در یک حوزه انتخابیه یک اصلاح‌طلبی داشته باشیم که واجدالشرایط نباشد و یک اصولگرای معتدل واجدالشرایط کاندید شود از آن اصولگرای واجدالشرایط حمایت می‌کنیم.ما اصلاح‌طلبان به اصلاحات معتقدیم اما عنوان اصلاحاتی ما «اصلاحات در» است نه «اصلاحات بر»، اصلاحات در، یعنی اینکه ما تأکید بر اصلاحات درون نظام داشته و اصلاحاتی که سبب رشد و تعالی ما بشود را قبول داریم.

کواکبیان تصریح کرد: با واسطه و به نقل از کسی شنیده‌ام که ناطق نوری تمایلی به حضور در انتخابات ندارد و ظاهراً حضور وی در انتخابات منتفی است

.دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت عدم حضور عارف در نشست هماهنگی اصلاح‌طلبان گفت: عدم حضور عارف موضوع خاصی نبود و این مسئله که برخی می‌گویند یک عدم وحدتی با این غیبت وی در اصلاحات صورت گرفته وجود ندارد.

وی گفت: البته ما همه و از جمله شخص بنده تمایل داشتیم که عارف در این جلسه حضور پیدا کند و ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را قبول کند و در یک پروسه زمانی امیدواریم این موضوع محقق شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: برای تمامی حوزه‌های انتخابیه سه رده کاندیدای طلایی، نقره‌ای و برنزی داریم و امیدواریم با توجه به شاخص‌های تعریف شده بتوانیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان آرای خوبی را کسب کنیم اما آنچه مشخص بوده باید صبر کنیم تا ببینیم در زمان ثبت‌نام چه کسانی وارد عرصه انتخابات می‌شوند.

وی با اشاره به فاجعه منا و سومدیریت عربستان گفت: ما در ارتباط با عربستان با 5 مسئله نفت، بحرین، یمن، سوریه و عراق اختلاف‌نظر داریم که فاجعه منا نیز بحث دیگری شد در این بازه زمانی ما نگران مفقودان خود هستیم که امیدوارم در نشست فردا که هم وزیر خارجه کشورمان و هم وزیر خارجه عربستان حضور دارد و قرار است با محوریت سوریه بحث شود در موضوع منا نیز به نتایج مفیدی برسیم.

کواکبیان ادامه داد: به نظر بنده ما تمایلی نداریم که رابطه‌مان با عربستان تیره و تار باشد منتهی آنچه مسلم بوده زیر بار حرف زور هم نمی‌رویم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما به دنبال تنش در روابط نیستیم اما همانطور که گفتم زیر بار حرف زور نمی‌رویم و باید تکلیف مفقودان ما مشخص شود.

کواکبیان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در موضوع برجام گفت: ما فکر می‌کردیم بعد از تأیید رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام دلواپسان حرف‌شان تمام شود اما ظاهراً هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم بوده ما 2 سال مذاکره کرده‌ایم و برای حرف حرف این سند جلسات متعددی برگزار کرده و شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب کلیات این ماجرا را رصد می‌کردند.

 دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه برجام تهدید نیست، گفت: عده‌ای از این مسئله هراس دارند که برجام تهدیدی برای ما برشمرده می‌شود و زمینه نفوذ دشمن را ایجاد می‌کند اما به عقیده بنده در حال حاضر مخالفت با برجام مخالفت با نظام بوده و باید کمک کنیم تا این سند به نحو صحیح اجرایی شود.

کواکبیان تصریح کرد: گرچه کمیسیون ویژه برجام مجلس به عقیده من گزارش نامطلوبی در زمینه برجام ارائه داد و بعداز آن هم شاهد ادبیات‌هایی نظیر سیمانکاری بودیم که هیچکدام از اینها مطلوب نبود، اجرای برجام زمان‌بر بوده و تا اواخر آذرماه مراحل آن را باید طی کرده و طرف مقابل نیز در حوزه تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی کند.

وی اظهار کرد: اتمام بحث 15 ساله PMD یکی از دستاوردهای مثبت برجام بود، همچنین در این شرایط شاهد تست موشک عماد بودیم و نباید در چنین فضایی از چنین اتفاق‌های مهمی در کشور چشم‌پوشی کرد.

کواکبیان ادامه داد مبنی بر عملکرد تیم اقتصادی دولت و ارزیابی وی از نامه 4 وزیر به رئیس جمهور گفت:  موضوع اقتصاد دولت که نمی‌توان گفت همه اقتصاد به برجام گره خورده چرا که اگر تحریم‌ها رفع شود تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود و آنچه مسلم بوده مشکلات بخش اعظم اقتصادی ما باید در حوزه داخلی حل شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: حقیقتاً عملکرد اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی نمی‌کنم و البته نمی‌خواهیم جنبه انتقادی به دولت داشته باشیم چرا که از ابتدا تا به امروز همواره دولت را حمایت کرده‌ایم، البته نباید از این نکته غافل شد که نسبت به شرایط اقتصادی دولت گذشته شرایط فعلی را بهتر می‌دانیم.

وی ادامه داد: در موضوع نامه 4 وزیر به رئیس جمهور این موضوع را نپسندیدم و چرا باید این 4 وزیر مشکلات‌شان را علنی می‌کردند آنها می‌توانستند به شکل غیرعلنی جلسه‌ای با روحانی و سایر اعضای مرتبط در کابینه دولت بگذارند و در مجموعه به عقیده بنده کار مطلوب و شایسته‌ای نبود.

کواکبیان تصریح کرد: برخی از من می‌پرسند که نظرم در مورد حضور احمدی‌نژاد در انتخابات چیست و یا اینکه اطرافیان وی چه عملکردی در انتخابات پیش‌رو دارند، آنچه مسلم بوده این است که نباید موضوع احمدی‌نژاد را پیگیری کنند.

وی گفت: امروز می‌بینیم که حتی یکتایی‌ها روی‌شان هم نمی‌شود که بگویند با احمدی‌نژاد در ارتباط هستند و به همین علت مدام می‌گویند ما هیچ ارتباط تشکیلاتی و غیرتشکیلاتی با احمدی‌نژاد نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار