اختصاص 50 درصدی تولید ناخالص کشور از محل تولید محصولات دانش‌بنیان

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اختصاص 50 درصد تولید ناخالص کشور به تولیدات و محصولات دانش‌بنیان خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در چشم انداز سال 1404 باید 50 درصد تولید ناخالص کشور از محل تولیدات و محصولات دانش‌بنیان باشد و این رقم در 10 سال آینده باید به 600 میلیارد دلار برسد که رقم بسیار ناچیزی است. 

وی در ادامه افزود: هرگونه اختراع باید با رعایت شرایط موجود و مسائل محیط زیستی همراه باشد امروزه استان‌هایی مانند اصفهان به دلیل شرایط زیستی و کمبود آب حتی یک کارخانه ندارند و بحران آب یکی از مشکلات آن‌هاست. هر کشوری که به نیروی انسانی و مغزهای خود تکیه کند  در آینده رشد خوبی داشته و موفق خواهد بود. 

وطنی در این خصوص تاکید کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم و به آنها فرصت بدهیم چرا که نیروی انسانی ماهر سرمایه‌ی اصلی کشور است. 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر ایران بزرگترین ذخایر هیدروکربنیک جهان را دارد و کشوری که در اقتصاد بر معادن زیر زمینی تکیه کند همیشه عقب مانده خواهد بود. 

وی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از افتخارات مجلس شورای اسلامی است و در دو سال اخیر هزار و 800 میلیارد تومان به صندوق نوآوری تزریق شده و در سال آینده نیز هزار میلیارد تومان به این صندوق اضافه خواهد شد. 

وطنی با اشاره به جایگاه فناوری نانو در جهان خاطر نشان کرد: در فناوری نانو مقام هفتم جهان را دارا هستیم و در دنیا ایران در این فناوری به نوعی مرجع به حساب می‌آید. 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی عنوان کرد: بستر برای رشد و تعالی نخبگان و فناوران کشور مهیاست و فناوران محصولاتی را که در قالب مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ایجاد کرده‌اند تا پایان تجاری سازی پیگیری می‌کنند. 

وی در پایان افزود: نخبگان و فناورانی که از صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده می‌کنند تا 15 سال از پرداخت مالیات و حقوق گمرگ معاف هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.