سردارجلالی: نبود سرور داخلی برای گوشی های هوشمند

رئیس سازمان ‌پدافند غیر عامل گفت: دستورالعمل نحوه استفاده از گوشی های هوشمند برای مسئولان کشور تدوین شد.

سردارجلالی: نبود سرور داخلی برای گوشی های هوشمندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردارجلالی رئیس سازمان ‌پدافند غیر عامل در همایش نقش ‌پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز صبح در محل وزارت ارتباطات برگزار شد با اشاره به تهدیدات ‌سایبری و ‌پدافند غیر عامل اظهار کرد: در حوزه ‌پدافند غیر عامل 8 تهدید شناسایی شده و در دستور کار قرار گرفته که بخش اعظم آن به ‌پدافند ‌سایبری برمی‌گردد چراکه در این حوزه ارتش های ‌سایبری مختلفی ‌برعلیه زیر ساخت های کشور های مختلف در حال تلاش هستند.

رئیس سازمان ‌پدافند غیر عامل افزود: ‌پدافند زیستی، ‌پدافند پرتوی، ‌پدافند شیمیایی، مردم ‌محور و ‌پدافند آمادگی در برابر تهدیدات از دیگر محور های مورد توجه ‌پدافند غیر عامل است و لازم است تمام این مراحل آمادگی لازم را در برابر تمام تهدید ها داشته باشد.

جلالی در ادامه عنوان کرد: ماهانه و سالیانه گزارش های تحلیلی از تهدیدات و حملات ‌سایبری که از ‌گیت‌وی کشور صورت می‌گیرد شناسایی و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سردارجلالی افزود: حملات ‌سایبری در سه دسته نفوذ و هک فردی و انگیزه مجرمانه و شخصی، هک گروهی با اهداف سیاسی و حملات کشور های متخاصم به حوزه های مختلف کشور تقسیم بندی می‌شوند و در حال حاضر 96 درصد از حملات ‌سایبری به کشور هک گروهی با اهداف سیاسی تشکیل می دهند و حدود 3 تا 7درصد این حملات با ابزارهای از جمله سلاح های ‌سایبری و بد افزارها هستند که مراکز حیاتی و حساس کشور را هدف حمله قرار میدهند.

رئیس سازمان ‌پدافند غیر عامل با بیان این که اقدامات سازمان ‌پدافند در فضای ‌سایبری تاثیر گذار بوده، تصریح کرد: بر اساس گزارش های تحلیلی تا پایان سال گذشته در جمع بندی های انجام شده، در یک سال گذشته هیچ گونه حمله موثری که بتواند مراکز حساس و حیاتی کشور را تهدید کند از سوی کشور های متخاصم نداشتیم.

سردارجلالی در ادامه در خصوص استفاده از گوشی های هوشمند گفت: لازم است علاوه بر استفاده از‌ مزایای این گوشی ها کنترلی در برابر تهدیدات آن انجام شود و باید توجه داشت متاسفانه هیچ سروری برای ‌بکاپ این گوشی ها در داخل کشور نداریم لذا باید شرایطی تعیین شود تا اطلاعاتی که از طریق این گوشی ها مبادله میشود به بیرون از کشور نرود.

وی با بیان این که گوشی های هوشمند در اختیار مسئولان حاکمیت قرار دارد تصریح کرد: ‌مسئولانی که در مراکزی رفت و آمد می کنند که اطلاعات حکومتی رد و بدل می شود نباید براحتی از گوشی های هوشمند استفاده کنند که بر این اساس ما دستور ‌العمل نحوه استفاده از گوشی های هوشمند در زیر ساخت های حیاتی کشور را برای مسئولان تدوین کرده‌ایم.

سردارجلالی با بیان این که متاسفانه عدم توجیه مسئولان و عدم اشراف آنها به فناوری ‌سایبری باعث شده که توجه زیادی به خارج شدن اطلاعات کشور نشود، افزود: موضوع تبادل اطلاعات در شبکه های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اطلاعات کاربران در این شبکه‌ها در اختیار شرکت های چند ملیتی قرار می گیرد.

رئیس سازمان ‌پدافند غیر عامل با اشاره به مسئله ‌فیلترینگ شبکه های اجتماعی ادامه داد: ما تا کنون در این زمینه ورود نکرده ایم و این موضوع مربوط به ‌کارگروه تعیین مصادیق ‌فیلترینگ است.

سردارجلالی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از نشر اطلاعات از طریق گوشی های هوشمند، مدیریت نرم افزای بر روی گوشی های هوشمند به صورت پایلوت اجرا کرده ایم تا نرم افزار های این گوشی در چارچوب کنترل ما قرار بگیرد و بهداشت سرور داخلی در کشور داشته باشیم.

وی با استراتژی های سازمان ‌پدافند غیر عامل در حوزه سایبر اشاره کرد و گفت: ‌برقراری امنیت در کشور با استفاده از ابزار غیر بومی ‌سایبری،غیر ممکن است و بر این اساس طرح های بومی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و مرکز تولید بومی ‌پدافند ‌سایبری راه اندازی شده است که این مرکز متشکل از نقش دفاعی کشور و شرکت های دانش‌بنیان است.

سردارجلالی همچنین به موضوع کاهش اسیب پذیری ها در حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات اشاره کرد و افزود: آستانه تحمل قطعی در بخش ارتباطات کشور زیر 10ثانیه است و اگر این ارتباط برقرار نشود با بحران مواجه خواهیم شد.

وی افزود: امروز سامانه های ارتباطی در حوزه تلفن ثابت، همراه و زیر ساخت اهمیت دارد و امروز شاهد این هستیم که استراتژی دشمن در حوزه تهدیدات تغییر کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار