نبش قبر طاهره صفارزاده!

مسئولان آستان امامزاده صالح (ع) جسد طاهره صفارزاده را از قبر وی بیرون آوردند و کس دیگری ر ا به جایش دفن کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جایزه ادبی طاهره صفارزاده صبح امروز در محل حوزه هنری با حضور علیرضا قزوه مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، علی داودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری، رضا اسماعیلی دبیر جایزه ادبی طاهره صفارزاده و جلال صفارزاده برادر طاهره صفارزاده برگزار شد.

در این مراسم جلال صفارزاده برادر طاهره صفارزاده با اشاره به اینکه وی تنها وارث قانونی طاهره صفارزاده است و نتوانسته تا کنون وصایای وی را انجام دهد، گفت: به دلیل ارادت خاصی که خواهرم طاهره صفارزاده به امامزاده صالح (ع) داشتند می‌خواستیم وی را در این آستان مقدس دفن کنیم بالاخره قبری از سوی مقام معظم رهبری برای دفن وی اهدا شد اما پس از آن در دهم شهریور ماه سال جاری متوجه شدم کس دیگری را به جای طاهره صفارزاده در طبقه دوم قبر وی دفن کردند.

صفارزاده در ادامه با اشاره به این بی‌حرمتی گفت: وقتی که این موضوع را از مسئول وقت را سوال کردم و گفتم چرا به ما اطلاعی در این زمینه نداده اید، وی نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد.

برادر مرحوم صفارزاده در ادامه تصریح کرد: ما مشکلی با دفن خواهرم در سیرجان نداشتیم و الان نیز خواستار آن هستیم تا استخوان‌های برجای مانده از وی به زادگاهش و در جوار مجتمع فرهنگی که به نام وی در دست تاسیس است، فرستاده شود.

وی افزود: هم اکنون می‌خواهیم جسد طاهره صفارزاده را به سیرجان منتقل کنیم از اتفاقی که برای قبر خواهرم رخ داده است بسیار ناراحتم نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری برای پیگیری موضوع نوشتم، هم اکنون کتاب‌های طاهره صفارزاده را به سیرجان منتقل کردیم تا در کتابخانه‌ای که قرار است به نام وی تاسیس شود قرار دهیم.

در ادامه مراسم علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری با اشاره به نام طاهره صفارزاده به عنوان یکی از شخصیت‌های ادبی و هنری تاثیرگذار گفت: طاهره صفارزاده با دلسوزی مادرانه جریان شعر انقلاب را رهبری کردند، وی نگاه دینی به شعر داشت و پس از انقلاب شاعران بسیاری وام‌دار وی هستند.

وی افزود: طاهره صفارزاده شاعری است مصلح، مبارز و انقلابی، آنچه ما را به عنوان شاگردان وی وام‌دارش می‌کند ویژگی معلمی طاهره صفارزاده است.

در ادامه مراسم علیرضا قزوه مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به چهره بزرگ طاهره صفارزاده در زمینه قرآن پروژهی و شاعری و همچنین آثار وی در زمینه ترجمه بیان کرد: حوزه هنری با وجود تمام مشکلات مالی که دارد به دلیل بزرگی شخصیت طاهره صفارزاده بزرگداشت وی را در سال جاری برگزار می‌‌کند.

وی افزود: باید با مزار طاهره صفارزاده مانند دکتر شهریاری رفتار می‌کردند در شان وی نبود که جسدش در زیرزمین دفن کنند این حق خانواده طاهره صفارزاده است که بخواهند جسد وی را به سیرجان منتقل کنند، شکل‌گیری مکتب ادبی برای طاهره صفارزاده در سیرجان کار خوبی است و می‌تواند سبب صدور قرآن‌پژوهانی بزرگ به استانی مانند کرمانی و شهری چون سیرجان باشد.

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به این که مراسم بانوی برگزیده جشنواره صفارزاده امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال هم نام بسیاری از بانوان پژوهشگر و مترجم در دست بررسی است تا به عنوان بانوی برگزیده جایزه ادبی صفارزاده انتخاب شوند، این جایزه ادبی در روز نوزده آبان ساعت سه بعد از ظهر و در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

قزوه ادامه داد: در آخر آبان ماه بزرگداشتی برای شعرای مدافع حرم به خصوص شهدای افغانستان که از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کند برگزار خواهیم کرد، مراسم چهلم سردار همدانی نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در آخر آبان ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تندیس خانم صفارزاده در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حال ساخت است و تا پایان سال جاری از آن رونمایی خواهد شد.

در پایان مراسم رضا اسماعیلی دبیر جایزه ادبی طاهره صفارزاده با اشاره به اینکه طاهره صفارزاده به معنای واقعی و کامل شاعر بود، تصریح کرد: طاهره صفارزاده را شاعری به معنای حکیم، صاحب شعور انسانی و انسانی فرهیخته می‌شناسیم و عقلانیت و اندیشه‌محوری را می‌توان از مولفه‌های آثار وی دانست.

وی افزود: فراخوان جایزه ادبی طاهره صفارزاده در سه بخش شعر، مقالات و پژوهش‌های ادبی و بانوی برگزیده فرهنگ اعلام شد، در بخش شعر و مقاله دو نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند، بیش از 150 قطعه شعر 25 مقاله پژوهشی ارزنده و هشت پایان‌نامه به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شده که قرار است گزیده‌ای از پایان‌نامه و مقالات ارزنده توسط انتشارات سوره مهر چاپ شود.

دبیر جایزه ادبی طاهره صفارزاده با اشاره به انتشار کتاب «ستایش بیداری» افزود: شعرهایی که شاعران برای طاهره صفارزاده از سال گذشته تا به امروز گفته‌اند را در کتاب «ستایش بیداری» گنجانده‌ایم همچنین کلیپ جدیدی از زندگی طاهره صفارزاده در مراسم اختتامیه جایزه ادبی طاهره صفارزاده پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب «شناخت‌نامه» که درباره شخصیت طاهره صفارزاده نوشته شده است در قالب یک بسته فرهنگی در جایزه ادبی طاهره صفارزاده ارائه خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
سلام
قبرهای سرداب امامزاده صالح ۳ طبقه هستند.
قبل‌تر هم از طرف تولیت برای خرید ۲ قبر دیگر به ورثه اطلاع داده شده بود اما نه مبلغی پرداخت شد و نه حتی از ارگان‌های ذی‌ربط برای واگذاری دو قبر باقیمانده کمک گرفتند.
آستان هم پس از مدتی فرد دیگری را در طبقه دوم به خاک سپردند.
این موضوع تنها از بابت کم‌لطفی آستان و کم‌کاری ورثه قابل بررسی است نه خدای ناکرده نبش قبر مسلمان، که حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
محمدطاها
۲۳:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
واقعا چقدر ادم باید سنگ دل باشه که همچین کاری رو بکنه واقعا!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۴
خوب همینجا باشه چرا نبش قبر میکنن گناه داره تن مرده رو تو گور می لرزونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
واقعا چقدر ادم باید سنگ دل باشه که همچین کاری رو بکنه واقعا!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
یعنی چی به مرده زندمون کار دارین خجالت داره خدا عذابتون رو زیاد کنه این بنده خدا چیکارتون کرده بود که اینکار رو باهاش کردین به عذاب ابدی گرفتار بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
عجبااااااااااا
آخرین اخبار