تولید سه میلیون تنی آبزیان در راستای توسعه پرورش ماهی در قفس

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: با استفاده از امکانات و توانمندی های کشورمان می توانیم تولید محصولات شیلات را از 700 تن به 3 میلیون تن در سال افزایش دهیم.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: وجود سه هزار و سیصد کیلومتر نواحی ساحلی در شمال و جنوب کشورمان فرصت مناسبی را برای پرورش ماهی در قفس فراهم کرده، تا با استفاده  حداکثری از امکانات و توانمندی کشورمان تولید محصولات شیلات را از 700 تن به 3 میلیون تن در سال افزایش دهیم.

وی افزود: در واقع یکی از برنامه های توسعه شیلات در کشور، پرورش ماهی در قفس است که در سال جاری مورد توجه ویژه شیلات و وزارت جهاد قرار گرفته و گفتنی است که در حال حاضر این پروژه به صورت محدود در کشور اجرا شده و از سویی نقاط ضعف آن توسط کارشناسان در حال بررسی است.

قاسمی با اشاره به نقاط توسعه پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در کشور، اجرای این پروژه می تواند گامی مهم  در راستای امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات پایدار باشد.

مدیرعامل اتحادیه صادرات آبزیان گفت: وزارت جهاد باید منابع بانکی ارزان قیمت را در اختیار شیلات قرار دهد تا با توجه به اقتصاد مقاومتی و محدودیت بهره برداری از منابع آبی بتوانیم به موفقیت های چشمگیری در این حوزه دست یابیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار