مشهد؛

کاهش بیش از 7 درصد نرخ طلاق در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از کاهش 7.6 درصدی نرخ طلاق در سطح استان در هفت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ سید محسن صادقی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان گفت: سال گذشته اتاق فکر طلاق استان با مدیریت دفتر زنان و خانواده استانداری با هدف تعامل بین صاحب نظران، روانشناسان و جامعه شناسان شکل گرفت.

وی افزود: در این اتاق فکر یکی از اصلی ترین عوامل موثر در طلاق تغییر سبک زندگی در اثر فناوری های نوین همچون تلفن های همراه هوشمند، شبکه های اجتماعی و ماهواره تشخیص داده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با تقویت معارف دینی در بین خانواده و تدوین برنامه ای جامع بر اساس الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی با هدف توسعه نشاط اجتماعی می توان زمینه مقابله با این معضل اجتماعی را فراهم کرد.

صادقی با اشاره به اینکه ازدواج های دانشجویی دارای بالاترین سطح ثبات، نشاط و کمترین آمار طلاق است، افزود: تلاش برای توسعه این گونه ازدواج ها در بین جوانان و آشنایی خانواده با آن زمینه شکل گیری خانواده هایی با ثبات را فراهم می کند.

بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما و رسانه های جمعی برای ثبت به موقع وقایع حیاتی استان، هماهنگی با دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها برای جلوگیری از دفن اجساد در مکان های غیرمجاز حواشی شهرها، ابلاغ دانشگاه های علوم پزشکی استان به بیمارستان ها و زایشگاه ها در ثبت به موقع واقعه ولادت، بررسی مدارک اتباع خارجی و برگزاری به موقع جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع در سطح شهرستان ها از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه نیز بود.

در هفت ماهه نخست امسال 38 هزار و 718 ازدواج و 9 هزار و 810 طلاق در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.