ادعای جروزالم‌پست: هکرهای ایرانی؛ عامل حملات سایبری به مقامات عالی‌رتبه در سراسر جهان

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی ادعا کرد هکرهای ایرانی عامل حمله سایبری به مقامات عالی‌رتبه سیاسی و دفاعی در سراسر جهان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جروزالم‌پست در گزارشی ادعا کرد مقامات اروپایی اقداماتی را به منظور مقابله با یک حمله سایبری از سوی سپاه پاسداران ایران انجام داده‌اند. بنابر ادعای محققان امنیتی موقعیت رایانه‌هایی که عامل حملات پیشین بوده‌اند پیدا شده است و این نخستین حمله ایران پس از امضای توافق هسته‌ای این کشور است.

متخصصان اروپایی که ادعا می‌کنند این گروه هکر ایرانی را از سال 2014 تحت نظر دارند، نام "راکت کیتِن" را برای آن برگزیده‌اند. از نظر آنها هکرهای ایرانی عامل حملات سایبری به مقامات عالی‌رتبه سیاسی و دفاعی در سراسر جهان بوده‌اند.

در ادامه گزارش ادعا شده است اقدامات این محققان برای جلوگیری از دستیابی تهران به اطلاعات حساس رُقبایش از جمله عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، ترکیه، آمریکا و ونزوئلا صورت می‌گیرد.

محققان مذکور، کارکنان یک شرکت امنیتی آمریکایی- اسرائیلی هستند که ادعا می‌کنند اطلاعات لازم را به گروه‌های پاسخگویی امنیت رایانه‌ای در انگلیس، آلمان و هلند داده‌اند. در نتیجه پلیس این کشورها آماده واکنش به حملات سایبری که از ایران فرماندهی و کنترل می‌شود، هستند. 

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و پلیس اروپا از اظهار نظر در این خصوص امتناع کرده‌اند. این اقدامات امنیتی در زمانی انجام می‌شود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، برای نخستین بار به دیدار رئیس‌جمهور آمریکا می‌رود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار