رونمایی از کتاب‌«سنگ قبر» در سینما صحرا

رونمایی کتاب «سنگ قبر» به نویسندگی پوریا تابان با اجرای مراسم فرش قرمز و حضور برخی هنرمندان در سینما صحرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته مراسم رونمایی از کتاب «سنگ قبر» به نویسندگی پوریا تابان در سینما صحرا برگزار شد.

قبل از اجرای مراسم در سالن اصلی شاهد مراسم فرش قرمز بودیم که بازیگران، نویسندگان، مجریان و برخی دیگر از افرادی که به این مراسم دعوت شده بودند، از روی فرش قرمز رد می‌شدند و تابلوی مراسم که نام کتاب «سنگ قبر» و مختصری از محتوای این کتاب روی تابلو حک شده بود، را امضا می‌زدند و بعد به سالن اصلی می‌رفتند.

بعد از پایان مراسم فرش قرمز برنامه با پخش تلاوتی چند از آیات قرآن کریم شروع شد.

در ابتدا با پخش تیزری از بانو حصیری مادر داریوش باباییان که به تازگی دار فانی را وداع گفته، ابراز همدردی شد.

بعد مدیر انتشارات«رهی» معینی روی صحنه آمد و گفت: حدود ده سال است که پوریا تابان برای جمع‌آوری و ارائه کتاب «سنگ قبر» زحمت کشیده که در این راستا ما و وزارت ارشاد تا جایی که توان داشتیم به او کمک کردیم. امیدوارم کتابخوانی با حمایت مردم و مسئولان رواج بیشتری پیدا کند.

بعد از پایان یافتن صحبت‌های معینی شاهد اجرای آهنگ زنده «مرغ سحر» توسط حمید رحمانی که متناسب با ایام محرم و صفر در نظر گرفته شده بود، بودیم.

در ادامه پوریا شکیبایی پسر زنده‌یاد خسرو شکیبایی و پوریا پورسرخ بازیگر سینما روی صحنه آمدند و کتاب «سنگ قبر» را رونمایی کردند. بعد شکیبایی خواندن صفحه‌ای از کتاب «سنگ قبر» که مربوط به پرویز پرستویی بود را انجام داد و پوریا پورسرخ صفحه محمدرضا فروتن بازیگر سینما را خواند. در ادامه با پرستویی ارتباط تلفنی برقرار شد که او از ایده نو و جذاب پوریا تابان در خصوص نگارش این کتاب تعریف کرد و گفت: خوشحالم که اسم من در این کتاب حک شده است.

برنامه با صحبت‌های بهاره افشاری ادامه یافت که وی گفت: زمانی که با تابان آشنا شدم، فکر نمی‌کردم که روزی از من به عنوان مشاور یاد کند اما الان بسیار خوشحالم که او به موفقیت دست پیدا کرده و می‌گویم که کمک‌های من فقط در حد راهنمایی و نشان دادن برخی مسیرها بود اما پشتکار خود تابان بیش از هر چیز قابل توصیف است.

محمدرضا فروتن بازیگر سینما عنوان کرد: کتاب «سنگ قبر» یکی از بهترین آثاری است که تا به حال ارائه شده که در این راستا خود تابان زحمات زیادی کشید و جنم زیادی از خود نشان داد. تابان نیز در ادامه صحبت‌های فروتن گفت: محمدرضا فروتن در یک برهه‌ای از زمان از من خواست درس بخوانم و هزینه تدریسم را تقبل کرد اما من گذراندن خدمت سربازی پیشه گرفتم و بعد از آن به فعالیت‌های هنری خود پرداختم، می‌خواهم بگویم که فروتن محبت‌های زیادی را در حق من انجام داد. 

تابان در ادامه صحبت‌های خود از زندگی آشفته و سختی که پشت سر گذاشته یاد کرد و خدا را برای رسیدن به موفقیت‌های زندگی‌اش شکر کرد.

در فواصل برنامه تیزری از مستند «بهشت زهرا» و یک سری جزئیات دیگر (حضور سر قبر خسرو شکیبایی و مجری شبکه دو) و ... پخش شد.

همزمانی رونمایی از کتاب «سنگ قبر» با تولد نعیمه نظامدوست همراه بود که بهاره افشاری، فریبا کوثری و همسر زنده‌یاد خسرو شکیبایی و مریم بوبانی روی صحنه حاضر شدند و هدیه‌ای به وی دادند.

شایان ذکر است، به کاپیتان هواپیمای پرواز زاهدان که با رشادت جان تعداد زیادی از مسافران این پرواز را نجات داد، هدیه‌ای داده شد. در پایان برنامه پوریا تابان به هنرمندان نسخه‌ای ازکتاب «سنگ قبر» را اهدا کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم هنرمندانی چون بهرام بهرامیان، سپیده گلچین، فتحعلی اویسی، هوشنگ گل‌مکانی، هادی ساعی، فرهاد آئیش، ایرج نوذری، الهه حصاری، رضا رویگری، حسین سلیمانی، لیلا بوشهری، فریبا کوثری،‌ نعیمه نظامدوست، مریم بوبانی، پوریا پورسرخ، محمد نادری، همسر خسرو شکیبایی، پوریا شکیبایی، احسان خزایی، برخی از خواننده‌ها و مجریان صدا و سیما نیز حضور داشتند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار