اعزام 20 جنگنده رافائل فرانسه به مدیترانه برای جنگ با داعش/ تمدید حالت فوق‌العاده در فرانسه

دولت فرانسه به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش، حدود 20 جنگنده "رافائل" خود را به دریای مدیترانه اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ سخنگوی دولت فرانسه با تأکید بر بازداشت تمامی عناصر مسلح در عملیات "سن دونی"  اعلام کرد این کشور به منظور مبارزه با گروه ترورریستی داعش، حدود 20 جنگنده "رافائل" خود را به دریای مدیترانه ارسال می کند.

سخنگوی دولت فرانسه افزود: "بررسی اصلاح قانون اساسی، در دست اقدام است. فرانسه می خواهد با احترام به قوانین بین المللی موضوع پناهجویان را مهار کند. قوانین مربوط به اقامت اجباری را به روز خواهیم کرد."

"استفان لوفال،" سخنگوی دولت فرانسه در نشست خبری در پاریس گفت: فرانسه با سه حمله تروریستی روبرو شد و ما برای حفاظت از فرودگاه شارل دوگل تلاش می کنیم. 

لوفال افزود: ما از اروپا می خواهیم تا به طور کامل از فرانسه حمایت کند. فرانسه در حالت جنگی قرار دارد و ما اکنون در حال تلاش برای تامین حفاظت از تاسیسات حساس هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در حال بررسی چگونگی تعامل با آوارگانی هستیم که وارد فرانسه می شوند. اولویت دولت تامین امنیت داخلی کشور و تضمین امنیت مرزهای فرانسه است. شرایط کنونی مستلزم تمدید حالت فوق العاده در کشور است. نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه اخیرا شش حمله تروریستی را ناکام گذاشتند. تروریست ها به این علت به ما حمله می کنند که ما از ارزشهای آزادی حمایت می کنیم و از این ارزش ها دست نخواهیم کشید.


انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار