رحمانی فضلی:

همکاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد

وزیر کشور گفت: مذاکرات لازم در این خصوص انجام شده و همکاری دو کشور برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد.

همکاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالرضا رحمانی فضلی، صبح امروز (پنجشنبه) در سفر به استان خوزستان به منظور بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان با بیان همکاری ایران و عراق برای بهبود کیفیت خدمات به زائران اربعین، گفت: مذاکرات لازم در این خصوص انجام شده و همکاری دو کشور برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد.
 
وزیر کشور افزود: معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز دیدارهایی با وزیر کشور عراق، تعدادی از استانداران آن کشور و دست اندرکاران ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات داشته است.
 
وی تاکید کرد:با توجه به وضعیت عراق و حجم زیاد زائران ورودی به عراق، بخشی از امکانات نیز برای رفاه و آسایش زائران ایرانی در آنطرف مرز فراهم می شود.
 
رحمانی فضلی همچنین با بیان بازدید خود از زیرساخت های مرز مهران و تشریح اقدامات انجام شده در ستاد اربعین برای ارائه خدمت مطلوب به زائران گفت: همه تلاش می کنیم که شرایط مطلوبی را برای زائران فراهم کنیم.
 
وزیر کشور همچنین در سخنانش به مشتاقان سفر به عراق برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی توصیه کرد که حتما با در اختیار داشتن مدارک لازم (گذرنامه و ویزا) به مرزهای رسمی مراجعه کنند، زیرا اجازه سفر بدون داشتن مدارک قانونی به هیچ فردی داده نمی شود.
 
وی یادآور شد: زائران عتبات عالیات همچنین در این ایام برنامه های سفر خود را طوری تنظیم کنند که بازگشت آنها در یک زمان خاص نباشد تا با سهولت بیشتری از مرزها وارد کشور شوند.
 
وزیر کشور به زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی توصیه کرد به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برای سفر به عتبات عالیات احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند.
 
وی ادامه داد:مردم در داخل خاک عراق در صورت بروز مشکل از راهنمایی های ماموران پلیس و دیگر ارگان های امدادی این کشور استفاده کنند.
 
رحمانی فضلی از زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی خواست در بازگشت از سفر عجله نکرده و به تدریج وارد کشور شوند تا امکان ارائه خدمات به آنها با سهولت و آسودگی در مرزها فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه برنامه و سیاست نظام اسلامی برگزاری مردمی آیین اربعین است، گفت:مسئولان در کنار مردم زیر ساخت های مورد نیاز برای شرکت مردم در این آیین باشکوه را فراهم می کنند.
مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران عتبات عالیات می باشد.
 
در ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلا سفر کردند که پیش بینی می شود این تعداد در اربعین امسال به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بازدید از زیرساخت های دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار