در گفتگو با ساندی تایمز؛

اسد: ائتلاف بین‌المللی توهمی و مجازی است/ داعش و النصره افکار وهابیت عربستان را دارند

رئیس جمهور سوریه با ناکارآمد خواند اقدامات ائتلاف بین المللی، اعلام کرد عربستان سعودی به صورت آشکار از تروریسم حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه ساندی تایمز انگلیس، حملات هوایی این کشور در سوریه را محکوم به شکست دانست. 

رئیس جمهور سوریه حملات هوایی انگلیس در سوریه را محکوم به شکست دانست. 

بشار اسد ضمن اعلام این مطلب افزود حملات پاریس باعث شد کشورهای اروپایی خطر گروه تروریستی داعش را درک کنند. 

اسد تاکید کرد روسیه از سوریه، عراق و منطقه در برابر خطر این گروه حمایت می‌کند. 

رئیس جمهور سوریه افزود: از زمان آغاز عملیات ائتلاف تحت فرماندهی واشینگتن، حوزه نفوذ داعش و جبهه النصره گسترش پیدا کرد حال آنکه از زمان مداخله روسیه، حوزه نفوذ آن‌ها کاهش پیدا کرد.

اسد در ادامه گفت: انگلیس و فرانسه نیت و اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم و تاکتیکی برای ضربه زدن به آن ندارند. وی حملات هوایی این دو کشور در خاک سوریه را غیر قانونی خواند و گفت این حملات هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. 

بشار اسد افزود: انگلیس و فرانسه از ابتدا در راس حامیان تروریسم در سوریه قرار داشتند. 

وی با بیان اینکه، ادعای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، درباره وجود ۷۰ هزار جنگجوی به اصطلاح میانه‌رو در سوریه دروغ است گفت: این ادعای دروغ هم حلقه‌ای از زنجیره دروغ‌ها و تحریف حقایق است. 

بشار اسد در بخشی دیگر از سخنانش گفت: روسیه بار‌ها از کشورهای غربی خواست اطلاعات خود را درباره پایگاه کسانی که جنگجویان میانه‌رو می‌خوانند، در اختیار مسکو بگذارند، اما آن‌ها از همکاری سر باز زدند. 

اسد با بیان اینکه ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا توهمی و مجازی است افزود: این ائتلاف هیچ موفقیت ملموسی نداشته است. به همین علت سوریه وقت خود را با بحث درباره اقدامات ائتلاف آمریکا هدر نمی‌دهد و صرف نظر از مسایل حاشیه‌ای به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد. 

رییس جمهوری سوریه با اشاره به اینکه گروههای تروریستی موجود در سوریه از جمله داعش و النصره یکسان و نشأت گرفته از یک تفکر و ایدئولوژی وهابی هستند، ادامه داد: حمایت‌های نامحدودی که از تروریست‌ها صورت گرفت علت اصلی طولانی و پیچیده‌تر شدن بحران سوریه شد.

وی گفت: عربستان مستقیم و به صورت آشکار از تروریسم حمایت می‌کند و گروه‌های تروریستی ایدئولوژی منحرف وهابیت را دارند. 

به گفته رئیس جمهور سوریه، نشستی که قرار است در ریاض برگزار شود، هیچ چیز را در میدان تغییر نخواهد داد. سعودی‌ها به صورت مستقیم و صریح و علنی از تروریسم حمایت می‌کنند. 

 گروه‌های تروریستی به ایدئولوژی گمراه و منحرف وهابیت استناد می‌کنند و دو گروه داعش و جبهه النصره، همین ایدئولوژی را دارند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار