سیری در گزارش مایکروسافت؛ از نرخ آلودگی تا خانواده تهدیدات

گزارش اخیر مایکروسافت با توجه به تحلیل های امنیتی در مورد سال های گذشته و با تمرکز بر نیم سال اول 2015 تهیه شده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکروسافت در گزارش امنیتی جدید خود به آسیب پذیری های نرم افزاری، کدهای سوء استفاده کننده از آسیب پذیری های نرم افزاری، برنامه های ناخواسته و خرابکار و نشت های امنیتی در نرم افزارهای خود و دیگر نرم افزارهای سایر تولید کنندگان پرداخته است. این گزارش با نگاهی به تحلیل های امنیتی به سال های گذشته و با تمرکز بر نیم سال اول 2015 تهیه شده است. 

بدافزارها

این بخش در نتیجه با بررسی داده‌های بیش از یک میلیارد کامپیوتر در سراسر دنیا به دست آمده است.

نرخ سراسری آلودگی

جدول زیر  وضعیت کشورهایی نشان داده است که بیشترین گزارش تشخیص بدافزارها را به وسیله محصولات امنیت رایانه ای مایکروسافت در نیم سال اول 2015 داشته اند.

 گزارش مایکروسافت؛ ازنرخ آلودگی تا خانواده تهدیدات

ظاهرا در این جدول نرخ تشخیص و نرخ آلودگی در نیم سال اول 2015 کمی کاهش یافته است و کشورهای هند، فرانسه، ترکیه، انگلستان، مکزیک و کانادا کمترین افزایش نرخ آلودگی را داشتند. در مجموع نرخ تشخیص و آلودگی در این نیم سال ثابت مانده است. 
 
طبقه بندی تهدیدات

شکل زیر نرخ تشخیص طبقه بندی ها ی قابل توجه تهدیدات را در سه ماهه سوم 2014 تا سه ماهه دوم 2015 نشان می دهد.

گزارش مایکروسافت؛ ازنرخ آلودگی تا خانواده تهدیدات

در نیم سال اول 2015، نرخ تشخیص در اغلب دسته های بدافزاری ثابت مانده و یا کاهش داشته است. در رده تروجان ها، به دلیل افزایش در تهدیدات خانواده Win32/Peals، Win32/Kilim و Win32/Skeeyah افزایش 4.5 درصدی دیده می شود.

خانواده تهدیدات

در شکل زیر فهرست ده خانواده بدافزاری برتر را که در نیم سال اول 2015 توسط محصولات ضد بدافزاری مایکروسافت بر روی رایانه ها کشف شده اند، نشان داده شده است.

گزارش مایکروسافت؛ ازنرخ آلودگی تا خانواده تهدیدات


نرخ تشخیص

جدول زیر نشان دهنده نرخ تشخیص بدافزار برای رایانه هایی که مبتنی بر دامنه هستند در کنار رایانه هایی است که به دامنه متصل نیستند.

گزارش مایکروسافت؛ ازنرخ آلودگی تا خانواده تهدیدات
در کل غول صنعت رایانه ای دنیا اینبار گزارش  نسبتا پر افت و خیزی را منتشر کرد که با بهره گیری از تحربه گزارش های سال های گذشته این شرکت تهیه شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منابع: مرکز ماهر_سایت  مایکروسافت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.