مشهد؛

استقرار بيش از 100 گروه راهداری در محور هاي خراسان رضوی

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: 106 گروه راهداری متشکل از هزار و 105 نفر راهدار در 76 نقطه از راه‌های استان خراسان رضوی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اخوان عبداللهيان با بيان اينكه در نيمه نخست سال جاري 82 اكبپ راهداری در خراسان رضوي فعال بودند افزود : در ایام30 اکیپ امدادی و تعمیراتی به همراه 526 دستگاه و 45 دستگاه گشت در طرح راهداری فعال بودند.

وی با بيان اينكه رفع حادثه خیزی جاده‌ها نیاز به اعتبار مالی دارد، گفت: در 31 نقطه پرحادثه استان عملیات آشکارسازی و آرام سازی صورت گرفته، که طبق بررسي هاي انجام شده در محور هاي خراسان رضوي، حدود 109 نقطه پرحادثه و مستعد حادثه شناسايي شده است.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اشاره بر اينكه نگهداری، تعمیر و مرمت پل‌های بزرگ یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه راهداري است، افزود: 45 اکیپ گشت راهداری در استان فعال است که در صورت لزوم و وقوع اتفاقي بلافاصله به آنها اطلاع رسانی می‌شود تا وارد عمل شوند.

اخوان عبداللهيان با اشاره به خريد 75 هزار مترمكعب ماسه و 33 هزار تن نمك، افزود: در سطح استان خراسان رضوی 20 هزار و 484 کیلومتر راه وجود دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن راه شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه هاي روستایی را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به راهبردهاي جديدي در زمينه هاي مختلف از قبيل حفظ و نگهداري از راه ها و رفع نقاط پرحادثه، گفت: از جمله این راهبردها مشاركت خيرين در روكش رويه راه‌ها و تأمين قير رايگان است.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با بیان اینکه عملیات نگهداری راه های اصلی، فرعی و روستایی استان به صورت پیوسته و مداوم در تمام فصول سال در حال اجرا است خاطرنشان كرد: از ابتدای سال 94 عملیات راهداری اقدامات مختلفي نظیر نگهداری رویه راه‌ها، پل‌ها و بحث علائم و ایمنی جاده‌ها انجام داده است.

اخوان عبداللهيان با اشاره به اینکه در نیمه اول سال جاری در حوزه مدیریت راهداری، حدود 800 کیلومتر ترمیم رویه راه های حوزه استحفاظی انجام شده است، اظهار داشت: در طول این مدت نسبت به مرمت 450 دستگاه ابنیه فنی نيز اقدام شده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.