هشدار اقتصاددان آمریکایی درباره سیاست های نفتی عربستان

نوریل روبینی اعلام کرد عربستان سعودی باید برای حل بحران نفت، سرمایه گذاری در بخش خصوصی را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "نشنال،" "نوریل روبینی،" اقتصاددان دانشگاه نیویورک روز گذشته در "انجمن استراتژی عرب" در دوبی درباره سیاست های نفتی عربستان سعودی هشدار داد و اعلام کرد این کشور نباید به گونه ای رفتار کند که گویا کاهش بهای نفت موقتی است. وی تصریح کرد: اگر به واکنش عربستان در خصوص بهای پایین نفت دقت کنید، متوجه می شوید که سعودی ها این شوکِ بزرگ را موقت قلمداد کرده اند. باید بدانید این شوک، دائم خواهد بود و هرگز گذرا نیست. به همین دلیل به جای سرمایه گذاری های بیشتر، باید خود را با آن وفق دهید.

هفته گذشته، گروه مشاوران مدیریتی "مک‌کینزی" اعلام کرد عربستان سعودی باید هزینه های گزاف را کاهش دهد و بخش خصوصی را به سرمایه گذاری تشویق کند. پس از نشست اوپک، بهای نفت خام برنت کاهش یافت. عربستان سعودی باید یک پایگاه مالیاتی تأسیس کند و سرمایه گذاری در بخش های دولتی را کاهش دهد. در وهله اول، شما فکر می کنید برای حل این مشکل باید هزینه های بیشتری صرف کنید؛ اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد باید هزینه های دولتی را کاهش داد و استخدام در بخشهای دولتی را به همراه یارانه ها قطع کرد و به جای آن، هزینه ها را در بخشهای خصوصی صرف کنید. در غیر اینصورت، با یک بدهی ناپایدار مواجه خواهید شد.  زمانی که قیمت ها پایین آمد، باید تعداد سکوهای حفاری را هم کاهش داد. 

"روبینی" همچنین پیش بینی کرد به احتمال زیاد بهای نفت، سال آینده به بشکه ای 50 دلار افزایش یابد. تقاضا برای نفت نیز با پایین ماندن بهای آن، افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار