کویت از ارزیابی پایانی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "خبرگزاری رسمی کویت" (کونا)، کویت از گزارش پایانی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته ای ایران، تلاش های انجام شده برای آماده کردن این گزارش و بی طرفی دبیرخانه این سازمان استقبال کرد.

"شیخ جراح صباح،" دبیر دوم هیئت دیپلماتیک کویت در سازمان ملل روز سه شنبه در جلسه فوق العاده آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: دیپلماسی و گفتگو، تنها راه برای تحقق راه حل طولانی مدت پرونده هسته ای ایران است.

شیخ صباح در ادامه افزود کویت از تمامی کشورها می خواهد به شکلی مثبت برای حل این مسائل تلاش کنند و از توافق بر سر نقشه راه مشترک میان ایران و 1+5 در وین استقبال می کند.
وی با بیان این که کویت از اجرای تمامی فعالیت های مرتبط با نقشه راه، طبق جدول زمان بندی شده آگاه است، گفت: ایران اسناد مرتبط با مسائل گذشته و کنونی هسته ای خود را ارائه و به سؤالهای آژانس پاسخ کتبی داد.

روز گذشته اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به بستن پرونده پی ام دی رأی مثبت دادند. مختومه شدن ابعاد نظامی احتمالی پرونده هسته ایران به معنای آن است که این پرونده از دستور کار آژانس خارج خواهد شد و این نهاد نظارتی سازمان ملل، از این پس بر حسن اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار