سردادن آواز روسی شاهپور علیرضا در «معمای شاه»

شاهپور علیرضا پسر بیمار رضاشاه است که در سکانسی آواز روسی سر می‌دهد.

سردادن آواز روسی شاهپور علیرضا در «معمای شاه»علی شجره بازیگر مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این پروژه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در «معمای شاه» نقش علیرضا پهلوی (شاهپور علیرضا) را بازی می‌کنم. حضور من در فاز یک کار بوده است. فکر می‌کنم در حدود 50 سکانس را به صورت مقطعی بازی کرده‌ام. علیرضا برادر تنی محمدرضا بوده است.

وی ادامه داد: شروع کار در این مجموعه با سکانسی بود که با بازی من آغاز شده است. در واقع کار با این سکانس کلید خورد و به مدت 4 روز تصویربرداری آن طول کشید. این سکانس نشانگر زمانی است که علیرضا از سوئیس به ایران بازگشته و چون بعد از مرگ رضاشاه است، او ادعا می‌کند که وصیت‌نامه‌ای از پدر خود دارد که مبنی بر انتخاب او به عنوان پادشاه است. در آن صحنه علیرضا یک آواز روسی را می‌خواند و قصه شروع می‌شود.

وی افزود: علیرضا پهلوی دچار بیماری پارانوئید بوده است. او انسانی بیمار بوده که به برادر خود هم بدگمان بود، تا جایی که به محمدرضا می‌گوید تو آدم‌های خود را برای آزار من اجیر کرده‌ای. در کل او شخصیتی پرخاشگر داشته است. هنگامی که از سوئیس به ایران باز می‌گردد و مشاهده می‌کند که رضا شاهی نیست، علاقه‌مند می‌شود که به جای او بنشیند. در واقع فضا را برای جولان خود مساعد می‌بیند.

وی در مورد همکاری خود با محمدرضا ورزی اظهار داشت: برای اولین بار بود که با ورزی همکاری کردم. من و آقای ورزی روی شخصیت و فیلمنامه حرف‌های زیادی زدیم. گفتگوها و تبادل‌نظرهای فراوانی داشتیم. هنگامی که در تحقیقات خود دچار مشکل می‌شدم، به آقای ورزی مراجعه می‌کردم. در ابتدا کار کمی سنگین بود، اما به مرور زمان ارتباط خوبی برقرار شد. البته بعد از یک سکانس و گپ و گفت‌های من و آقای ورزی شرایط به گونه‌ای مثبت تغییر کرد و من در شرایط خوبی به کار ادامه دادم.

شجره در خصوص گریم خود عنوان کرد: گریم من در این کار حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد. البته برای بازیگری که به کار خود علاقه‌مند باشد، این موارد لذت‌بخش خواهد بود.

وی در مورد مطالعات و تحقیقات خود در زمینه نقش اظهار داشت: برای درآوردن این نقش مطالعات زیادی داشتم. برای تحقیق راجع به این شخصیت تا اصفهان به سفر رفتم، زیرا کسی را در آنجا به من معرفی کرده بودند که در زمان پهلوی دوم در دربار مشغول به کار بوده و راجع به این شخصیت اطلاعات مفیدی را در اختیار من قرار داد. برای هر بازیگری مهم است که شخصیت تاریخی که بازی می‌کند تا چه حد در تاریخ سندیت دارد. البته نحوه پرداختن به شخصیت علیرضا در فیلمنامه به درستی صورت پذیرفته بود.

علی شجره تصریح کرد: سکانسی که در آن آواز روسی می‌خوانم، برایم ویژه است. بسیار علاقه‌مندم تا این سکانس را تماشا کنم. برای بازی این صحنه استرس زیادی داشتم و می‌گفتم همیشه نگران هستم و اگر آنگونه که باید کار نشده، بهتر است تکرار شود. البته آقای ورزی این اطمینان را دادند که بعد از تدوین همه‌چیز به شکل مطلوب کار خواهد شد. به علاوه از همبازی بودن با آقای نورعلی و محب‌اهری لذت بردم.

شجره عنوان کرد: در لوکیشن‌هایی مانند شهرک سینمایی، کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران حضور داشتم، البته بازی من در کودتای 28 مرداد هنوز باقی مانده است. به طور کل در حدود سه سال و اندی است که در حال کار هستیم.

وی بیان کرد: آنچه که در «معمای شاه» ارائه می‌شود، تاریخ معاصر بوده و مربوط به 40 تا 45 سال پیش است. به عقیده من به طور قطع این کار مورد توجه قرار گرفته است که در مورد آن نقد می‌شود. «معمای شاه» مخاطبان خود را دارد.

شجره در پایان خاطرنشان کرد: از آقای ورزی که این فرصت را در اختیار من قرار دادند، تشکر می‌کنم. همچنین عواملی که زحمات فراوانی را متحمل شدند. به همه دوستان خسته‌نباشید می‌گویم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
چه باحال
آخرین اخبار