پیشگیری و درمان با طب ورزشی؛

درمان یبوست و تنبلی روده ها با ورزش

متخصصین بیماری های گوارش معتقدند ورزش و فعالیت بدنی نقش مهمی در کاهش و یا درمان یبوست مزمن دارد.


چگونه یبوست و تنبلی روده ها را با ورزش درمان کنیم؟به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان یبوست به معنی توقف بیش از حد مواد دفعی در روده است. یبوست به صورت اجابت مزاج دشوار ، با دفعات کم و یا اجابت مزاج ناکامل تعریف می شود .بیشتر افراد حداقل سه بار در هفته اجابت مزاج می کنند اما تعداد دفعات اجابت مزاج به تنهایی برای تشخیص یبوست کفایت نمی کند ، چرا که در بسیاری از بیماران مبتلا به یبوست ، تعداد دفعات اجابت مزاج طبیعی است اما اجابت مزاج با فشار بیش از حد ، سفت بودن مدفوع و احساس پری در قسمت تحتانی شکم و احساس ناکافی بودن دفع مدفوع همراه است .

 زمان عمل دفع در افراد مختلف بسیار متفاوت است. برای بعضی افراد ۲ بار در روز طبیعی و برای بعضی دیگر ۲ بار در هفته طبیعی است. اما اجابت مزاج معمولاً هر ۱۲ ساعت و گاهی هر ۷۲ ساعت یک بار انجام می شود.

 بیشتر مردم دست کم یک بار در زندگی خود یبوست را تجربه کرده اند. یبوست یکی از مشکلاتی است که خیلی از مردم را گرفتار می کند یبوست یک بیماری به شمار نمی آید، بلکه نشانه ی بیماری ها و مشکلات دیگری است. 

مهمترین علت بروز یبوست  

یبوست یکی از مشکلات شایع است که عوامل مختلفی در ایجاد آن دخالت دارند. به طور کلی بی تحرکی و کاهش فعالیت جسمی ، چاقی ، تنبلی روده ها ، استفاده طولانی مدت از دارو های مسهل و ملین ، مصرف کم میوه و سبزی ، مصرف زیاد حبوبات و غلات بدون سبوس ، استفاده از نان های سفید ، مصرف کم آب ، فشار های روحی و عصبی ، کمبود ویتامین های گروه B ، خودداری از دفع به موقع مدفوع به دلیل تنبلی و بی حوصلگی نیز همگی از دلایل ابتلا به یبوست هستند.

اما یکی از مهمترین علل بروز یبوست در اکثر افراد جامعه در سنین مختلف نداشتن فعالیت جسمانی و کم تحرکی است.باید توجه کرد که وزن زیاد و شکم بزرگ به دلیل بی تحرکی بدن و فشار چربی های شکم روی روده ها نیز مانع از حرکت روده ها شده و یبوست ایجاد می کند.

عوارض یبوست

یبوست به دلیل توقف طولانی مدت مواد زاید و دفعی در روده ی بزرگ موجب دل درد ، عفونت روده ها ، همورئید ( بواسیر ) ، شقاق ، افسردگی ، بد اخلاقی ، سردرد ، بی حوصلگی ، حالت تهوع می شود .

درمان یبوست با ورزش

 پزشکان معتقدند ورزش با تقویت عضلات و ریتم بدن نقش مهمی در کاهش یا رفع یبوست مزمن دارد . نقش ورزش زمانی آشکارتر می شود که بدانیم کم تحرکی و یا بی حرکتی به چه دلیلی است ، به طور مثال اختلال در راه رفتن از علل مهم یبوست به شمار می رود.

بی تحركی و نداشتن فعالیت بدنی كافی باعث تنبلی روده ها و در نهایت یبوست می شود. فعالیت بدنی سبب کاهش مدت زمانی می شود که طی آن مواد غذایی طول روده بزرگ را طی می کند و این امر سبب می شود که زمان کمتری برای جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتیجه در انتهای روده مدفوع نرمتر باشد.
تمرینات بدنی باعث افزایش حركات عضله های دیافراگم و شكم می شود؛ به گوارش غذا كمك کرده و از تنبلی روده ها و یبوست جلوگیری می كند. با فشاری كه در هنگام تمرینات ورزشی بر شكم وارد می شود، صفرا بهتر ترشح شده و هضم غذا بهتر صورت می گیرد. البته پیاده روی و دارز و نشست نیز تخلیه روده را آسان میكند و دفع مواد غذایی را سرعت می بخشد.
همچنین ورزش های هوازی سبب تقویت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس می شوند و سبب تقویت قدرت انقباض عضلات روده می گردد که این امر به دفع مدفوع کمک شایانی می کند. علاوه بر تنبلی روده ها و یبوست كه از آثار كم تحركی و نداشتن فعالیت بدنی و ورزش است زخم معده و زخم دوازدهه نیز از دیگر عوارض كم تحركی است.


اهمیت زمان مناسب ورزش برای درمان یبوست

لازم است حداقل یک ساعت بعد از صرف غذا به ورزش بپردازید. پس از صرف غذا جریان خونی که به معده و روده می رود افزایش می یابد تا هضم و جذب غذا بهتر انجام شود. به همین دلیل چنانچه پس از مصرف غذا بلافاصله به انجام ورزش بپردازید خون به جای معده و روده به سمت عضلات و قلب منحرف خواهد شد و جریان خون رسیده به معده و روده کاهش خواهد یافت و قدرت انقباض عضلات روده و قدرت ترشح آنزیم های روده کاهش پیدا می کند و غذا مدت بیشتری را در روده باقی می ماند و نه تنها در این شرایط ورزش سبب بهبود یبوست در شما نمی شود بلکه آنرا تشدید هم خواهد کرد و منجر به عوارضی چون نفخ شکم و احساس ناراحتی و ترش کردن خواهد شد.

بهترین ورزش برای درمان یبوست

به طور کلی فعالیت بدنی و ورزش عوارض بسیاری از بیماری ها را کاهش و یا درمان می کند .برای درمان یبوست نیز کافی است یک برنامه پیاده روی منظم به مدت 15-10 دقیقه را چند بار در روز انجام دهید تا به  سیستم گوارشی تان برای  رسیدن به حداکثر فعالیتش کمک بسیاری کنید. چنانچه از نظر بدنی آمادگی نسبی دارید انجام ورزش های هوازی را به شما توصیه می کنیم.  
به طور کلی ورزش هایی همانند دویدن، پیاده روی سریع، شنا  و ورزش های کششی مثل یوگا همچنین حرکات و تمرینات مخصصوص عضلات شکم و پهلو در درمان یبوست بسیار موثر هستند.


نکات کلی و مهم در درمان و کاهش یبوست  

  • به طور مرتب و مکرر آب بنوشید و از مصرف چای پررنگ جدا خودداری کنید .
  • به صورت دائم و سرخود از قرص های ملین و مسهل استفاده نکنید ، زیرا این کار موجب تنبلی روده ها می شود .
  • سعی کنید کمتر در معرض فشارهای روحی قرار بگیرید و بی دلیل عصبانی نشوید .
  • وزن اضافی تان را کاهش دهید .
  • ورزش های مربوط به شکم را به طور مرتب انجام دهید تا علاوه بر کوچک شدن شکم به حرکات روده ها نیز کمک کند .
  • هر روز ورزش و پیاده روی کنید تا علاوه برکاهش وزن از نظر روحی نیز حالت بهتری داشته باشید .
  • هر روز از میوه ها و سبزی ها استفاده کنیدو تا حد امکان میوه ها را با پوست میل کنید .
  • مصرف مرتب میوه ها و سبزی ها به دلیل تامین الیاف گیاهی ، موجب حالت سیری و افزایش حرکات سیستم گوارشی می شود؛ همچنین مصرف میوه باعث باعث جلوگیری از سرطان روده می شود و به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان به سلامت روحی و جسمی شما کمک می نماید .
  • از میوه های ملین مثل انجیر و آلو بیشتر استفاده کنید .
  • حبوبات و غلات را با پوست مصرف کنید .
  • بهتر است به جای نان های سفید از نان های سبوس دار مانند سنگک ، بربری و جو استفاده کنید.
  • در اجابت مزاج  تنبلی نکنید .

تاثیر استرس‌ در بروز یبوست

استرس تأثیر مهمی در گوارش دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان، روده‌ها مغز کوچک بدن انسان هستند. مغز و روده‌ها به طور تنگاتنگی با هم در ارتباط هستند. حرکات روده‌ها پاسخی به تبادل علائم و سیگنال‌های پیچیده‌ی بین این دو عضو است. زمانی که مغز دچار استرس می‌شود روده‌ها نیز مضطرب می‌شوند. علاوه بر این افراد مضطرب به طورمعمول به اندازه‌ی کافی فعالیت بدنی ندارند و چندان به تغذیه‌شان اهمیت نمی‌دهند. برای همین هم مشکلشان چند برابر می‌شود.
 ورزش منظم را فراموش نکنید  

در پایان نیاز به تاکید این نکته است  که زمانی که روده‌ها ساز مخالف می‌زنند و به طور مرتب شکمتان کار نمی‌کند هم، اندازه‌ی دور کمرتان چند سانتی‌متری بیشتر می‌شود و هم اینکه احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنید. در این زمان مصرف مواد غذایی مناسب به تنهایی برای مقابله با یبوست کافی نیست باید تحرک بدنی داشته باشید. لازم است که هر هفته حداقل 3 مرتبه به مدت 30 دقیقه یا بیشتر ورزش کنید. داشتن فعالیت جسمانی منظم عضلات روده‌ها را تحریک کرده و آن‌ها را فعال تر می‌کند. با ورزش کردن مدت زمان دفع مدفوع از روده‌ها کاهش یافته و مدفوع مرطوب‌تر و لیزتر می‌شود.
(طیبه خزاعلی)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۸:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام داداش من دچار عارضه نخایی هست ومدام درگیر یبوثته بنایرین خیلی ملین استفاده میکنه، شیاف بیزاکودیلم باید بزازه تادفع داشته باشه. لطفا راهنمایی کنین چی استفاده کنه.چوندچندوقتی هست ک دیگ ایندها هم اثرگذاری نداره ایشون 31سالشه ویکساله دچار یبوثت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
ایا تنبلی روده دراینده منجربه سرطان روده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین حدود دو سال پیش در سمت چپ پایین شکم احساس در رفتگی یا ترکیدن چیزی در شکمم از خواب بیدارم کردهمزمان انگار توی پای چپم پخش شد تا امروز احساس درد در همون ناحیه رو دارم انگار سوراخ شده یبوست تکرر ادرار دارم ولی باهیچ درمانی نفهمیدن چه دردی دارم خیلی دارو گرفتم ولی هیچ تاثیر نداشت لطف کنید راهنمایی کنید سونو واینگویینال و... همه طبیعی بودممنون از توجهتونخیر ببینید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۹ ۱۲ دی ۱۳۹۹
خیلی ممنون خانم دکتر توضیحات شما واقعا کامل و گویا بود و ترس من رو کم کرد امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خیلی عالی ممنون بهتر از همه سایتها جواب داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۱۵:۳۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خاکشیر با آب گرم وبهخصوص اگر باکمی نبات چند ثانیه در آب بجوشد بسیار مفید است
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین فعال
۰۰:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام پسر من هشت سالشه خیلی درد میکشه روده هاش مشکل داره تبلی روده داره شش سال بچه ام این مشگل داره قبلا پیدذولاکس می‌خورد دیگه چن سال بهش نمیدم بزرگتر میشه. روده هاش بدتر میشه اگه راهی ره درمان میدونین بگین ممنون میشم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام اول باید علت یبوست روشن بشه بعددنبال درمانش گشت ورفت.من خودم بخاطر صفرای اضافی تولید شده بخاطر مصرف تنباکو دچار این مشکل شدم.هر جا میرفتم خوردن گرمیجات توصیه وتجویز میکردن الان مشکل کبد پیدا کردم .
بهترین کار پرهیز کردنه و مزاجشناسیه.بعد از اون تعادل در مصرف مواد غذایی هر چند مفید.آرزوی صحت وسلامتی برا تمام عزیزان دارم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۸
من همین مشکل تنبلی روده را دارم،یه ورزش پیدا کردم مفیده،امتحان کنید،

ایستاده،دست راست به دیوار از بغل،روی پای چپ،حالا آروم دست رو کمی خم کنید و دوباره صاف کنید و تکرار کنید و بعدش با دست و پای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
من یکی ک سیر شدم هرچی درمان و دوا بوده امتحان کردم خیلی زندگیمو مختل کردن عصاب و حوصله ای برام نذاشته اعتماد بنفس صفر.. چنبار دست ب خودکشی زدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
نظر هاتون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
خیلی خوب و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
Iran (Islamic Republic of)
سیده سپیده
۲۱:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام
خواهش میکنم کمکم کنید من گوشت اضافی داخل مقعدم هست من کلونوسکوپی هم رفتم ولی دکتر گفت رودت مشکلی نداره و ام آر آی برم باید که نرفتم از عمل ترسیدم و هر چیزی که گفتید اینجا رو مصرف کردم ولی خوب نشدم حس میکنم این گوشت بیشتر میشه
چیکار کنم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۸
فالوده سیب همراه گلاب رو هم امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
این تعریفی که از یبوست در تمام سایت ها وجود داره کاملا اشتباه است. در طب سنتی در انسان های سالم بعد از هر وعده غذایی یک بار دفع وجود داره. به این معنا که دفع طبیعی سه بار در روز یا دو بار در روزه.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ممنون از راهنمايي خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
با تشکر از راهکارهای خوبه تون
United States of America
اسد
۱۷:۰۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
هر کاری میکنید جوشانده سنا از دو هفته بیشتر مصرف نکنید. من بخاطر یبوست چند ماه مصرف کردم. الان رفتم دکتر هم رودهام تنبل شدن هم شکمم بزرگ شده و همیشه نفخ دارم. گول حرفهایه دارو گیاهیارو نخورید. فقط ورزش کنید و آب زیاد بخورید
Malaysia
سحر
۱۸:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام.
نزدیک یک سال به یبوست مزمن دچار شدم و دلدردهای شدیدی دارم ،بعد از مدفوع خونریزی به رنگ روشن به اندازه چند قطره دارم.ساکن مالزی هستم،دکتر های اینجا بدون معاینه تشخیص همورویید داخلی دادن.ممنون میشم راهنمایی کنید آیا این مشکل جدی هست ،یا اینکه همون شقاق یا همورویید هست
Iran (Islamic Republic of)
طه
۱۳:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
فقط ورزش تحرک و زیاد مایعات بخور و دوزی کن از استرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام
نگران نباشید.
یبوست رو برطرف کنید، هموروئید خوب میشه.
پماد هایی هم برای هموروئید هست،از داروخانه بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام من ۱۸ ساله تنبلی روده دارم.........دوسال پیش رفتم ورزش کشتی چون تحرک درش زیاد بود باور کنید من غیر از تنبلی روده چند مریضی دیگه از جمله درد شدید گردن و عصب های دست و......داشتم که در عرض ۲ماه همه مریضیهام کامل خوب شد از جمله یبوستم،میخام بگم فقط فقط فقط ورزش یک پیشنهاددیگه هم دارم حتما برید داروخانه گیاهی بگید کپسول ایارج فیقرا بدید روزی ۱عدد تا ۲عدد بخورید ملین طبیعی است یعنی ضرر نداره واقعا معجزه مزکنه البته در صورتی که ورزش نمیکنید کپسول را بخورید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
از عطاری بارهنگ بخریدوبانبات دم کنید بزاریدسردبشه بخورید
Iran (Islamic Republic of)
عادله
۱۱:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام مادر من باد سکته گرفتش الان حدود دو ماهه گلوش درد میکنه و نمیتونه غذا رو ببلعه با آب غذا رو میخوره کلی هم سرفه میکنه و ۳۰ روز بیشتره که یبوست داره خیلی کم اونم با هزار تا دارو مثل بگ نثا کسی میتونه کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
والا بیشتر از یبوست
از سردرد و کم غذاییزیاد رنج میکشم
اگر کسی مشکل منو داشته وحل شده راهشو ب من بگه
واقعا ممنونش میشم
Netherlands
علی
۱۱:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من ۱ سال هست که تنبلی روده و یبوست دارم دیگه عاجز شدم روغن زیتون هم مصرف کردم هیچ فایده یی نداشت به نظر شما چیکار ‌کنم که زودی خوب شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
برگ سنا از عطاری بخر دم کن مثل چای بخور
Iran (Islamic Republic of)
زهرا خلیفه هاشمی
۱۰:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برگ سنا هفته ای یبار حداقل میتونه استفاده کنه چون خود سنا و مسهل
از عوامل ایجاد کننده تنبلی روده محسوب میشه، من خودم بخاطرسنا دردم تشدید شد چون کیفیتشو از دست میده و میسر به تنبلی روده میشه بهترین درمان مصرف اب زیاد پیاده روی ورزش است
Netherlands
حمید
۱۱:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
من 3 سالی درگیرش بودم و شدت زیاد شده بود و کفرم رو درورده بود... دیگه قصد نوبت گرفتن برای عمل داشتم. که جراح بهم گفت برم پیش داخلی که وقتی رفتم و داروها خاصی نگفت همون قرص ملین رولاکس با پماد ضد فیشر و همورویید کمی که بهتر شدم... به خودم قول دادم ورزش دایم. رژیم درست غذایی داشته باشم( استفاده نکردن از غذاهایی باعث اسهال میشن . استفاده نکن از فلفل و ادویه جات. مصرف اب بالا روزی بالای ۲ لیتر. پخته شدن کامل حبوبات در غذا که باعث سنگینی نفع نشه. استفاده از قیصی و انجیر و سبزیجات و استفاده هر روز از میوه یک ساعت قبل غذا. پرهیز از غذا چرب) الان خدا رو شکر عالی هستم و اصلا قرص و دارویی مصرف نمیکنم ... سبک زندگیت رو باید عوض کنی تا خوب بشی و گرنه حتی با عمل هم امکان برگشتش هست. ولی باعث میشه که سالم تر زندگی کنی
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۳:۰۵ ۰۸ دی ۱۳۹۷
مطالب خیلی عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۹:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
میتونم بگم بهترین راه برای درمان یبوست انجیر وقیسی و الو هس چون من زیاددکتررفتم ولی اینا باعث شدن خوب بشم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
سلام . بهترین راه حل همون ورزش کردن هست .کم هزینه و سالم
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۳:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام منم چهاروزه نتونستم بیرون برم خیلی اذیت میشم انگار تیغه هس چکارکنم خوب شم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من چند وقتی بود ورزش های شکمی انجام میدادم و مشکل تنبلی روده نداشتم
اما چند روزه ورزش نمیکنم و ......
ورزش خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
Sajjad
۱۰:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام.یکی از چیزهایی که یبوست رو از بین می‌برد روغن زیتون و دم کرده برگ سنا هستش البته به مقدار خیلی کم.
Iran (Islamic Republic of)
فروتن
۱۴:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۷
عالی بود
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۷
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
Rv
۰۲:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
شربت نعنا فلفلی گیاهی هست برا نفغ وباد شکمی ویوبوست خیلی موفید است نن استفاده کردم از شر یوبوست و گاز شکمی خلاص شدم در اعطاریها هست ارزونه بخریدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من دکتر هستم، مدت 20 سال است که در زمینه درمان با گیاهان دارویی تحقیق میکنم. ترکیب گیاهی برای درمان یبوست تهیه نموده که شدیدترین یبوست ها رو به صورت تضمینی درمان میکند
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۸:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
ازکجا وچجوری تهیه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۰:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام. بهترین راهکار که بسیار زود جواب میده مصرف سیرترشی ۷ ساله است. یک بار امتحان کنید حداقل ۵ حبه سیر ترشی ۷ ساله مصرف کنید.
Seychelles
عبدالله پور
۱۳:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام خیلی عالی بود .باید امتحانش کنم .ممنون از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمدی
۱۵:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
بسم الله الر حمن الر حیم
با صلوات بر محمد وال محمد
برای یبوست صبح با معده خالی
روغن زیتون با ابلیموی طبیعی بخورید
خیلی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
خیلی مفید بود .....فقط یه سوال مصرف خاکشیر خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
خیلی مفید بود .....فقط یه سوال مصرف خاکشیر خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
ینی دمتون گرم.
حال کردم.
دارم میرم بدوم.
اجرتون با خدا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
راهی بهتون میگم که اگه درست انجام بدید قسم می خورم جواب می گیرید
یبوست را با ذهنتان درمان کنید
ارام بخوابید و بعد از ریلکس شدن تصور کنید روده هایتان دارند تندتند کار می کنند
دستتان را هم روی روده ها در جهت عقربه هاب ساعت ماساژ بدید و تصور کنید
تصور کنید روده ها با شدت و سرعت کار می کنند و غذا با سرعت زیاد در روده ها در حال حرکته
تاثیرش را چند ساعته یا نهایتا یک روزه می بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
باعرض سلام خدمت دوستان همه این مطالب خوب وجامع هستند وکارآمد امادرمورداینکه شخص دچاریبوست شده ودراجابت مزاج ناتوان شده یعنی نمیتونه دفع کنه مطلبی نوشته نشده من خودم دوماهه بااین مشکل روبروشدم وزندگیمومختل کرده بعداز دوماه انواع مختلف درمانهاروتجربه کردم اماکمک زیادی بهم نکرده تااینکه خودم دست به کارشدم درکنارهمه راهکارهای تغذیه هرروز باسرنگی که سوزنشوبرداشتم روزانه چندسی سی روغن حیوانی روتومقعدم تزریق میکنم واقعا معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
ممنون از اطلاع دهی بسبار خوبتون. مطالب عالی و بسیار کاربردی بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
ورزش و رعایت اصول بهداشتی و تغذیه مناسب و خواب کافی برای تنبلب روده مفید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
عالی بود.
Bulgaria
فاطمه
۱۰:۵۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
با تشکر، عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۷:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام
برای من که معلول هستم چیکار میشه کرد؟
از کار نکردن شکم رنج میبرم، تحرک که اصلا ندارم و حداقل روزی یک لیوان اب مینوشم و بک یا دو لیوان چای
نوشیدن چای را افزایش دهم یا اب؟
از معلولیت زیاد رنج نمیبرم تا کارنکردن شکم، کار نکردن شکمم باعث میشه بیشتر تو دستشویی بمانم و باعث کمردردم میشود
لطفا کمکم کنید چیکارکنم قرص یا شربتی چیزی هست که کمکم کنه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی دل درد دارم
خیلی ممنون از سایت و مطالب خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۸:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
دوست من من درک میکنم شرایطتو بهت توصیه میکنم سریع خودتو به یه متخضص گوارش وداخلی نشون بدی وگرنه نابودت میکنه این موضون اصلا یبوست شوخی نداره اصلا سریع درمان نشه هزارتا مشکل درست میکنه برات حتی درموارد حاد جونتم در خطره.سریع برو دکتر
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
من مشکل پبوست دارم چطوری میشه این عارضه را درمان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام من در یک سایت این مطالب رو خواندم نقطه ای موردنظر طب فشاری برای درمان یبوست کجاست؟ نقطه ای که باید برای درمان سریع یبوست و مشکلات روده این چنینی بایدفشار دهید چند میلیمتر پایین تر از ناف قرار دارد که بایستی بر حسب عرض انگشت سبابه نقطه مورد نظر را پیدا کنیم.عرض انگشت سبابه خود را در عدد 3 ضرب کنید ، بر طبق اندازه استاندارد عرض این انگشت شما 1 اینچ است.به زبان دیگر سه انگشت سبابه پایین تر از ناف درست نقطه ای که باید شما برای درمان فشار دهید. چطور این کار را انجام دهیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالی وکامل بود
Netherlands
علی
۰۶:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۶
باسلام بنده 38 سالمه حدود 18 ساله از گاز ونفخ شکم رنج می برم که دیکه عاجز شدن از دکتر رفتن ودارو خوردن سمت چپ شکمم زیر کمر بند انگاری تلمبه گذاشتن رودهام تولید گاز می کنن اگه کسی تونست راهنمایی کنه ممنون میشم
Netherlands
علی
۰۶:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۶
باسلام بنده 38 سالمه حدود 18 ساله از گاز ونفخ شکم رنج می برم که دیکه عاجز شدن از دکتر رفتن ودارو خوردن سمت چپ شکمم زیر کمر بند انگاری تلمبه گذاشتن رودهام تولید گاز می کنن اگه کسی تونست راهنمایی کنه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۱:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
برید دکتر درمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
عالی و مفید
Germany
فاطمه امیری
۰۷:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام من هم دقیقا ۳۸ سالمه و به مدت ۲ ماهه مشکل شما رو دارم گاز معده و یبوست من در المان هستم و دکتر بهم فقط نوشیدن اب به مقدار ۳ لیتر در روز پیشنهاد کرد و زور زدن موقع مدفوع و چند مدل ورزش که انجام بدم ولی من چون ۲ ماهه به مشکل و استرس خوردم وبی خوابی باعث این مشکل در من شده سعی کن استرس و بی خوابی نداشته باشی و اب زیاد بنوشی موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مرسی عالی بود
Germany
مهیسا
۱۵:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
عااااااااآااااااااالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
خوب بود روغن زیتون صبح یک قاشق مربا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۱:۴۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
مرسی خیلی کامل و فوق العاده امیدوارم حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
مطالب خوبی گفتید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
دست مریزا عالی بود ولی ورزش کردن حوصله میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
مرسی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
ممنونمممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
عالی و خیلی مفید بود .
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۹:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
عالي بود خسته نباشيد
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۹:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
عالي بود خسته نباشيد
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۱:۵۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
باتشکرررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
خیلی مطالب خلاصه و مفید و کامل بود.مرسی
Iran (Islamic Republic of)
s
۱۷:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود عالی
Iran (Islamic Republic of)
s
۱۷:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
وا
Iran (Islamic Republic of)
محمد عزیزی
۲۱:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
ممنون از مطالب مفیدتون موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
Akramsadat
۰۰:۲۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
مطالبتان بسيار مفيد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۶
چه جوری باید علایمش رو تشخیص بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۶ تير ۱۳۹۶
راه درمانش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۶
خیلی ممنون جامع و کامل
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۷:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۶
خوب خوب مفید
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۷:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۶
خوب خوب مفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
جالب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
خیلی خوب بود متشکریم یه سوال داشتم آیا تنبلی روده درآینده منجر به سرطان روده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تشکر مختصرومفید بود
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۵:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۵:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ممنون خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
ینی دمتون گرم.
حال کردم.
دارم میرم بدوم.
اجرتون با خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
تشکرات خالص
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۰:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
عالی دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
عالی ترین خلاصه نویس راجع گوارش وشرح بسیار روشنی بود. تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام
متشكر عالي بود
۱۲
آخرین اخبار