اینترنت ترکیه؛ در معرض حملات سایبری

بعد از حمله به هواپیمای روسی توسط ترکیه، این بار شدت تنش‌ها در فضای سایبری میان دو کشور بالا گرفته است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس برخی گزارش‌ها، اینترنت ترکیه در خطر حملات گسترده‌ی سایبری، قرار دارد. این کشور مدعی است که از 4 سال گذشته تاکنون، در برابر حملات سایبری مقاومت کرده است.

برخی مسئولان این کشور اعلام کرده‌اند که حمله‌ی سایبری به ترکیه، پیچیده نیست ولی مهاجمان در تلاش هستند تا بیشترین خسارت را به وب‌گاه‌های ترکیه وارد کنند. نمونه‌ای از این حملات، اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS) است.

یکی از مهندسان دولتی ترکیه گفت: «ما باید ساختار اینترنتی خود را به‌صورت اساسی اصلاح کنیم تا هکرها نتوانند از ضعف آن استفاده کنند.» وی افزود ترکیه هنوز آماده‌ی مقابله با حملات نیست.

شایان‌ذکر است مرکز ملی پاسخگویی به حوادث سایبری ترکیه با تمهیداتی سعی کرده تا افراد خارج از این کشور، نتوانند به دامنه‌هایی که به.tr ختم می‌شوند، دسترسی پیدا کنند.

بعد از سقوط هواپیمای روسیه توسط این کشور، به نظر می‌رسد ترکیه با طرح این مسائل سعی می‌کند به دنیا القا کند که روسیه قصد دارد اینترنت ترکیه را موردحمله‌ی سایبری قرار دهد. شاهد این مدعا، اظهارت مهندس یادشده است که می‌گوید: «ما باید ارتش سایبری روسیه را که به‌سوی ما می‌آید، بشناسیم.» رسانه‌های روسی نیز گفته‌اند: هکرهای ترک، حملات DDOS علیه وب‌گاه اسپاتنیک روسیه، به راه انداختند.

البته ترکیه، تلاش می‌کند ضعف سایبری خود را با اتهام به سایر کشورها جبران کند. چندی پیش نیز این کشور، ادعا کرد حمله‌ی سایبری ایران به شبکه‌ی برق ترکیه، موجب آسیب و خسارت به این کشور شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار