اوضاع غم‌انگیز انسانی؛ علت مهاجرت 500 هزار نفر در جنوب‌شرقی ترکیه

درگیری میان نیروهای دولتی ترکیه و کُردها در برخی شهرهای جنوب شرقی این کشور موجب مهاجرت حدود 500 هزار نفر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه "زمان"، "کمال قلیچدار اوغلو،" رئیس حزب جمهوریت خلق، روسای تشکیلات استانی این حزب در مناطق جنوب شرقی ترکیه و شماری از نمایندگان حزب جمهوریت خلق روز گذشته در نشستی در آنکارا تشدید درگیری‌ها و عملیات نیروهای دولتی را در مناطق جنوب شرقی ترکیه بررسی کردند. 

سران تشکیلات استانی حزب جمهوریت خلق در این نشست مشاهدات و دیدگاه‌های خود را درباره تحولات اخیر در این مناطق تشریح و دولت کنونی ترکیه را مقصر مسائل اخیر مناطق جنوب شرقی ترکیه دانستند. آنان از پ ک ک انتقاد و دولت کنونی ترکیه را نیز در این وقایع مقصر دانستند. 

سران حزب جمهوریت خلق با اشاره به اقدامات طرفداران پ ک ک از حفر خندق و ایجاد موانع در خیابان های شهرهای جنوب شرقی ترکیه انتقاد و تاکید کردند، اقداماتی که موجب دشواری زندگی ساکنان این مناطق می شود، غیرقابل قبول است. 

"کمال قلیچدار اوغلو،" رئیس حزب جمهوریت خلق از احتمال تشدید ابعاد درگیری و ناامنی در مناطق جنوب شرقی ترکیه ابراز نگرانی کرد. 

"مهمت چاپلیک،" رئیس تشکیلات حزب جمهوریت خلق در شهر دریک در سخنانی در این نشست با ابراز تاسف عمیق از اوضاع مناطق جنوب شرقی ترکیه گفت: حدود 500 هزار نفر از این مناطق مهاجرت کرده و آواره شده اند. وی  با نشان دادن تصاویری از شهر دریک گفت: همه به ویژه کودکان پریشان و درمانده شده‌اند. 

"سزگین تانری کولو،" معاون رئیس حزب جمهوریت خلق پس از این نشست در گفتگو با خبرنگاران گفت: ترکیه دشوارترین روزهای سال های اخیر را سپری می کند.

وی گفت: ما با اوضاع غم انگیز انسانی بزرگی مواجهیم. ما با اوضاع دشواری مواجهیم که حتی در دوران حکومت نظامی و اوضاع اضطراری نیز شاهد آن نبوده ایم. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار