زاهدان؛

پیشگیری رشد مدار عامل موثری در کنترل سوء مصرف مواد مخدر است

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری رشدمدار نقش مهمی در کنترل و مهار سوء مصرف مواد مخدر دانش آموزان دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رسول نامی افزود: اولین کارگاه توانمندسازی عوامل انسانی آموزش و پرورش استان بارویکرد پیشگیری‌های رشد مدار در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.

وی ادامه داد : برنامه‌های مرتبط با ارتقای آگاهی آموزش‌های همگانی در فرایند پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را در کلیه سطوح فردی و سازمانی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: توانایی حل تعارضات فردی و اجتماعی یکی از مهمترین تکنیک‌های پیشگیری خصوصاً در حوزه سوء مصرف مواد مخدر محسوب شده و ارائه آموزش‌های کاربردی به کودکان و نوجوانان اساس شکل گیری این مهارت‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص استان در همجواری با کشورهای عمده تولید کننده مواد مخدر سن شروع اعتیاد به شدت کاهش یافته و ضرورت همگرایی سازمان‌های متولی و والدین در خصوص کاربست سیاست‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های اجتماعی به عنوان یک ضرورت به شدت احساس می‌شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.