اصفهان؛

اصلاح پوسته کمپرسورهای فرآیند ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه

با اصلاح و یکسان سازی پوسته کمپرسورهای فرآیند ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه 12 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي به عمل آمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهدي صبوري مسئول اين طرح و سرپرست واحد تجهيزات دوار ضمن تأئيد اين خبر گفت: در واحد 06 وظيفه انتقال گاز احياء از ريفورمر به کوره ميدرکس و يا چرخش (سيرکوله) گاز داخل کوره احياء به وسيله چند دستگاه کمپرسور پروسس مدل KR100S انجام مي شود.

در هر مدول دو دستگاه بصورت سري با همديگر کار کرده که در سه آيتم مختلف ((CP-XA48 ,CPXA51,CPXA71)) در هر مدول نصب گرديده اند.

هر دستگاه کمپرسور در هر ساعت بطور متوسط حدودM3/H60000 گاز احيا شده را منتقل مي نمايد.

در اين کمپرسورها هر دستگاه از قسمت بدنه کمپرسور شامل (کسينگ + سه عدد هد پليت ) تشکيل شده که کليه قسمتها همزمان و توسط يک ماشين ساخت و مونتاژ مي شود .

وي افزود: به مرور زمان قسمتهايي از کسينگ و هد پليت مستهلک ميگردد و از آنجايي که بنا بر طراحي اوليه توسط شرکت سازنده اين نوع کمپرسورها، و در حالت نرمال امکان استفاده از يک هدپليت از يک کمپرسور براي کمپرسور ديگر وجود نداشت و استهلاک فقط در يکي از قسمتهاي بدنه بوجود مي آمد در نتيجه، بقيه قطعات بلا استفاده و اسقاط مي شود

وی ادامه داد : به منظور کاهش هزينه ها با تشکيل کارگروهي متشکل از کارشناسان اين واحد و واحدبهره برداري با تعريف طرح اجراء اصلاحات لازم بر روي يک دستگاه کامل هدپليتهاي سالم و پوسته مياني سالم از دو دستگاه کمپرسور آسيب ديده انجام و يک پوسته کامل بدست آمده که با هم مرکز نمودن آنها و تغييرات دقيق، موفق به مونتاژ کامل اين تجهيزات شديم تا در نهايت بتوان از يک کِسينگ و هدپليت يک کمپرسور بر روي کمپرسور ديگر بهره مند شود .

مهدي صبوري با تأکيد بر اين که هزينه خريد هر کِسينگ حدود 12 ميليارد ريال است و با اجراي اين طرح به طور متوسط سالانه يکعدد از آنها قابل بازيافت است .


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.