شیوه‌های متفاوت داعش برای درآمدزایی

برخلاف تصور برخی که با بمباران سکوهای نفتی می‌توان منابع مالی داعش را مسدود کرد، این گروه تروریستی شیوه‌های متفاوتی برای درآمدزایی دارد و درآمد آن از طریق فروش اجناس عتیقه، مالیات و مصادره اموال کمتر از نفت نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داعش اکنون سرزمینی را به وسعت بریتانیا در اشغال دارد و درآمدهای فرآوانی را از طریق نفت، مالیات و مصادره اموال به دست می آورد که شباهتی به هیچ یک از گروه های تروریستی مدعی اسلام در تاریخ، ندارد.
این گروه تروریستی یک راه ساده برای جمع آوری مالیات دارد. این گروه مالیات هایی را تحت عنوان زکات جمع آوری می کند. یعنی شهروندان 2.5 درصد درآمدهای خود را برای باید برای اقدامات دینی و مذهبی پرداخت کنند و زکات اموال نیز به این صورت است که گیرنده زکات محاسبه می کند که چقدر از اموال هر شخصی ارزش مادی دارد.
روزنامه "فایننشال تایمز، ‌داستانی از پسری 26 ساله به نام منصور می آورد که مغازه دار مواد غذایی در شرق سوریه است. وی تعریف می کند که چهار داعشی به مغازه او هجوم می برند و به او دستور می دهند که از مغازه خارج شود و خود آن ها شروع به شمردن پول ها می کنند. سپس آن ها شروع به محاسبه قیمت اجناس این مغازه خرده فروشی می کنند. بر حسب اتفاق روی کنسروهای گوشت هیچ برچسب قیمتی نبود بنابراین، مامور داعش با موتور خود شروع به گشت زدن در شهر و مقایسه قیمت کنسرو ها در مغازه های دیگر کرد.
این حسابرسی ها 5 ساعت به طول انجامید. همه اسکناس ها چیزی در حدود 108 دلار بود و ماموران داعشی به او گفتند:" تو یک دروغگویی...چطور می توان به پیروزی رسید در حالی که شما نمی توانید مالیاتتان را پرداخت کنید."

منبع:جام جم
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۴
من که نفهمیدم چی شد