سرنوشتی جز شهادت برای شیخ نمر تصور نمی‌شد

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: مهلتی که خداوند به آل‌سعود داده است به نفع آن‌ها نیست بلکه اسباب نابودی خود را تسریع خواهند کرد و به حول و قوه الهی عذاب خوار‌کننده و دردناک در انتظار خاندان آنان خواهد بود.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی، مشاور معاونت امور استان ها و مجلس صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدام وحشیانه عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر گفت: پروردگار عالمیان در قرآن می‌فرماید که کفار خیال نکنند که فرصتی که به آن‌ها داده می‌شود، به نفع آن‌هاست بلکه ما به آن‌ها فرصت می‌دهیم تا گناه بر گناه بیافزایند و بر ‌آن‌ها عذابی خوار‌کننده و دردناک در پیش است.

وی ادامه داد: مصداق بارز این آیه شریفه قرآن، جملات حضرت زینب(س) خطاب به یزید است و همین رفتار کفرآمیز امروز از سوی آل سعود ملعون خبیث مشاهده می‌شود، این‌ها خیال نکنند قدرتی که دارند و مهلتی که خداوند به آل سعود داده به نفع آن‌هاست بلکه خداوند به آن‌ها مهلت می دهد تا اسباب نابودی خود را تسریع کنند و به حول قوه الهی عذاب خوار‌کننده و دردناک در انتظار خاندان آل سعود خواهد بود.

حجت السلام ادیب یزدی تصریح کرد: شیخ نمر امروز نماد مظلومیت اهل بیت(ع) و رفتار وی با فریاد حقانیت آل الله مصداق کردار عمار یاسر در جنگ صفین است که با همه وجودش از حقانیت دین دفاع کرد.

 مشاور معاونت امور استان‌های صدا و سیما افزود: جمعیت‌هایی که چشم امیدشان به سمت این شخصیت عظیم روحانی و شهید عالی مقام بود، سرنوشتی به غیر از شهادت برای او تصور نمی‌کردند و البته که سرنوشت محترم رجال بزرگ الهی مانند شیخ نمر باید شهادت فی سبیل‌الله باشد.

وی خاطرنشان کرد: شیخ نمر درست مانند میثم تمار و سایر شهدای بزرگ صدر اسلام علاوه بر آنکه سرش از تن جدا شد، بدن بی سر این بزرگوار را در انظار عمومی به نمایش گذاشتند و این نهایت مظلومیت شیخ نمر است که مانند خورشیدی در آسمان حجاز درخشید و انشاء‌الله شهادت ایشان راه‌های هدایت را به توده‌های مظلوم این خطه نشان خواهد داد.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: از طرف دیگر نهایت جرم و جنایت آل سعود در این قضیه نشان داده شد به جز جنگ آفرینی و ایجاد تفرقه و دلهره و نا‌امنی در میان طوایف مسلمان هیچ عمل دیگری انجام نداده‌اند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد جامعه روحانی ایران، جامعه مادحین و سایر اصناف فرهنگی با یک انسجام بسیار جانانه به تشریح ابعاد مبارزات شیخ نمر بپردازند و اسباب رسوایی آل سعود را بیش از پیش مهیا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از دولت محترم انتظار می‌رود مظهر خشم ملت ایران باشد و به طور جدی نسبت به شهادت شیخ نمر واکنش نشان دهد، زمانی روزنامه‌ای در دوران شاه به امام (ره) توهین کرد و چنین انقلابی نتیجه آن شد. هم‌اکنون یک آیت‌الله را در حجاز گردن می‌زنند و این طور مظلومانه به شهات می‌رساند، باید در نظر داشته باشیم ما چه تکلیف سنگینی به عهده داریم.

وی در پایان با اشاره به وظیفه مسلمانان جهان نسبت به این شهادت اظهار داشت: انسجام ملت اسلامی تحت لوای رهبری، امروز وظیفه اصلی مسلمانان است و ما باید با وحدت خود موجب نابودی دشمنان اسلام شویم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار